شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۳
کد مطلب : 74863
منبع : خبرگزاری تسنیم

دستگاه‌های دولتی قم موظف به ثبت معاملات خود در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت شدند

قم نيوز : معاون استاندار قم بابیان اینکه عدم ثبت معاملات دستگاه‌های استان در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت با عدم شفافیت مالی ارتباط مستقیم دارد گفت: تمام دستگاه‌های استان موظف هستند تا معاملات، مزایده و مناقصه‌های خود را از طریق این سامانه انجام دهند.
دستگاه‌های دولتی قم موظف به ثبت معاملات خود در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت شدند
دستگاه‌های دولتی قم موظف به ثبت معاملات خود در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت شدند
به گزارش قم نیوز مهرداد غضنفری عصر امروز در چهارمین جلسه شورای توسعه مدیریت استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: شکل کنونی میز خدمت در دستگاه‌های استان رضایت‌بخش نیست.

وی افزود: یکی از نکاتی که باید در مسئله فرایند ارزیابی عملکردهای اختصاصی و عمومی دستگاه‌های دولتی استان مورد توجه قرار گیرد درصد تطابق عینی فرایند ارزیابی عملکرد با وضعیت عینی آن است.در تنها بخشی که به‌صورت سامانه‌ای وضعیت استان ارزیابی‌شده قم در رتبه نهم قرارگرفته درحالی‌که در فرایندهایی که به‌صورت دستی انجام‌گرفته استان رتبه‌های نخست را به دست آورده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم وضعیت کلی استان را در امر خدمات‌رسانی اداری را مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: جایگاه کنونی قم در جشنواره شهید رجایی مطلوب است اما حفظ این رتبه خوب کار را برای مسئولان استان در سال‌های آینده دشوارتر می‌کند.

غضنفری تأکید کرد: برای اینکه روند انتخاب دستگاه‌های برتر استان در جشنواره شهید رجایی دقیق و تخصصی‌تر صورت بگیرد لازم است تا شورای راهبری توسعه مدیریت استان وظیفه ارزیابی فرایند را به ستاد و کمیته‌های فرعی و تخصصی واگذار کرده و نتیجه نهایی این ارزیابی توسط شورای راهبری توسعه مدیریت استان به جشنواره شهید رجایی ابلاغ شود.

وی با اشاره به روند ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها عنوان کرد: برخی از دستگاه‌های استانی هنوز گزارش عملکرد خود را به استانداری ارائه نکرده‌اند، در صورت ادامه روند فعلی با این قبیل دستگاه‌های کم‌کار برخورد شده و از آن‌ها بازخواست به عمل می‌آید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم با اشاره به مقوله ارزیابی دستگاه‌های دولتی قم عنوان کرد: چگونگی شکل ارزیابی دستگاه‌های استانی همراه با ابهاماتی بوده که باید نسبت به بهبود وضعیت فعل ارزیابی تدبیر درستی اندیشیده شود.

غضنفری ادامه داد: باید به سمتی حرکت کنیم که در زمینه ارزیابی دستگاه‌های استانی در درجه نخست مردم قضاوت کرده و در مرتبه دوم نسبت به خود اظهاری دستگاه‌های استانی توجه شود، ادارات استانی به وضعیت نمایش گونه عملکرد خود اکتفا نکرده و نسبت به رفع نقاط ضعف و آسیب‌زای خود همت ویژه‌تری داشته باشند.

وی تأکید کرد: برای ارائه راهکارهای عملیاتی برای رفع عیوب موجود برگزاری جلسات هم‌اندیشی دستگاه‌های استانی ضروری است، با تأسف باید گفت هنوز هم مشکل اصلی دستگاه‌های استانی در رفع مشکلات موجود در آن‌ها نرم‌افزاری بوده و وحدت رویه‌ای در بین برخی دستگاه‌ها مشاهده نمی‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری قم تصریح کرد: تا زمانی که ارزیابی دستگاه‌ها و مدیران استان با اعمال سلیقه‌های شخصی صورت بگیرد نمی‌توان امید اصلاح و بهبود مشکلات را داشت. تمام دستگاه‌های استانی باید معاملات خود را از طریق سامانه تدارکات دولت انجام دهند، مشخص نیست چرا برخی دستگاه‌های استانی تمایلی ندارند که گردش حساب‌های خود را در این سامانه ثبت کرده و بازخواستی از آن‌ها صورت بگیرد.

غضنفری ادامه داد: عدم ثبت معاملات دستگاه‌های استان در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت با عدم شفافیت مالی ارتباط مستقیم دارد، دستگاه‌های نظارتی در علت‌یابی این عدم تمایل برخی دستگاه‌های استانی هشیار شوند، در زمینه میز خدمت باید تمام‌کارها به‌صورت الکترونیکی انجام‌شده و از هرگونه حضور فیزیکی شهروندان به دستگاه جلوگیری شود، شکل کنونی و فیزیکی میز خدمت گول زدن و فریب خود بوده و اثربخشی خاصی را به دنبال نخواهد داشت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchx6nq.23nk-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما