شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۵
کد مطلب : 74864
منبع : خبرگزاری تسنیم

مشکل سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در قم برطرف شد

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: حجم معاملات دستگاه‌های استان در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ با رشد چشمگیری همراه شده است.
مشکل سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در قم برطرف شد
مشکل سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در قم برطرف شد
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی عصر امروز در جلسه شورای توسعه مدیریت که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: هرسال بر میزان معاملات دستگاه‌های دولتی قم در سامانه تدارکات دولت افزوده می‌شود.

وی با اشاره به تأمین زیرساخت‌های لازم برای ارزیابی عملکرد سازمان صمت قم ابراز کرد: فرایند ارزیابی عملکرد سازمان صمت تا بیش از 90 درصد به‌صورت الکترونیکی و از طریق سامانه انجام‌شده و امکان دست‌کاری در آن وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تأکید بر فعالیت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ابراز کرد: خرید، مناقصه و مزایده موجود در این سامانه با مشکلاتی جدی همراه بوده و خریدوفروش‌های دستگاهی استانی را با مشکلاتی جدی روبه‌رو کرده است.

سیجانی با تأکید بر فرهنگ‌سازی و بهبود عملکرد دستگاه‌های دولتی در استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت تصریح کرد: در سال 97 تعداد معاملات، مزایده و مناقصات دستگاه‌های استانی با رشد قابل‌توجهی نسبت به سال 96 روبه شده است.

وی ادامه داد: از 133 دستگاه دولتی موجود در قم تاکنون بالغ‌بر 95 دستگاه در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ثبت‌نام کرده و مابقی دستگاه‌ها هنوز اقدامی به انجام فعالیت‌های اقتصادی از این سامانه رسمی نکره‌اند، اداره کل زندان‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی و اداره امور مالیاتی استان بیشترین استفاده را از سامانه تدارکات الکترونیکی دولت انجام داده‌اند.

سیجانی با اشاره به شاخص‌های تدارکات الکترونیکی دولت اضافه کرد: زیرساخت‌های این سامانه از سال‌های گذشته همواره با مشکلاتی همراه بوده اما هرسال از حجم مشکلات موجود کاسته شده است، در زمینه مناقصه، مزایده و ثبت سفارش مشکلاتی که در سال‌های قبل احساس می‌شد امسال برطرف شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تصریح کرد: بالغ‌بر 75 درصد دستگاه‌های استانی در این سامانه ثبت‌نام نهایی کرده و 29 دستگاه تاکنون هیچ‌گونه اقدامی برای ثبت در سامانه تدارکات الکترونیکی انجام نداده‌اند.

سیجانی با اشاره به بهبود وضعیت حجم معاملات دستگاه‌های استانی در سامانه الکترونیکی دولت بیان کرد: حجم معاملات 395 درصد در سال 97 نسبت به سال 96 رشد داشته است، 559 مورد معامله امسال در این سامانه اتفاق انجام‌شده است.

وی گفت:برای ثبت‌نام در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت هیچ‌ وجهی از دستگاه‌ها استانی دریافت نمی‌شود، وضعیت دستگاه‌های استانی قم در این سامانه با توجه به ویژگی‌های خاص هر دستگاه با دستگاه‌های مشابه در استان‌های دیگر متفاوت بوده و امر عجیبی نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ابراز کرد: ازآنجایی‌که بودجه‌های استانی قم از سایر استان‌های کشور کمتر است حجم گردش مالی و معاملات انجام‌شده در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت نیز نسبت به شهرهای دیگر کمتر است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci5vay.t1a5q2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما