شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب : 74865
منبع : خبرگزاری تسنیم

قم رتبه نخست توسعه دولت الکترونیک را کسب کرد

قم نيوز : رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قم گفت: قم رتبه نخست توسعه دولت الکترونیک و سلامت اداری کشور را کسب کرد.
قم رتبه نخست توسعه دولت الکترونیک را کسب کرد
قم رتبه نخست توسعه دولت الکترونیک را کسب کرد
به گزارش قم نیوز محمود نوربخش عصر امروز در چهارمین نشست راهبری توسعه مدیریت که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: شورای توسعه مدیریت برای بهبود و تخصصی شدن فعالیت‌ها در استان‌ها تشکیل‌شده است.

وی افزود: تاکنون سه کمیته در ذیل شورای توسعه مدیریت استان تشکیل‌شده و گزارش عملکردهای آن‌ها به‌صورت مستمر در جلسات تخصصی شورا بررسی می‌شود. مشکل اصلی رویه‌های ارزیابی عملکرد دستگاه‌های استان این است که دستگاه‌ها خودشان برای خود امتیاز و نمره داده و دراین‌بین رضایتمندی مردم در نظر گرفته نمی‌شود.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان  گفت:ممکن است دستگاهی در خود اظهاری‌های دستگاهی نسبت به عملکرد خود بالاترین نمره را اختصاص دهد اما رضایتمندی در بین مردم از آن دستگاه خاص وجود نداشته باشد که این مسئله مشکل اصلی ارزیابی دستگاه‌های استانی و برگزاری جشنواره شهید رجایی است.

وی با اشاره به اهداف تفویض اختیار و تشکیل شورای راهبری توسعه مدیریت ابراز کرد: هدف از تشکیل شورای توسعه مدیریت برای جلوگیری از کوتاهی و کم‌کاری‌های احتمالی در دل دستگاه‌های استانی است، در سال 98 مباحث محتوایی شورای توسعه مدیریت استان رنگ جدی‌تری بر خود خواهد گرفت.

نوربخش با اشاره به بررسی شاخص‌های اختصاصی و عمومی استان خاطرنشان کرد: در شاخص‌های عمومی و اختصاصی برای هر دستگاهی تا سقف 1000امتیاز در فرایند ارزیابی در نظر گرفته‌شده است.

وی ابراز کرد: تا نیمه اول اردیبهشت‌ماه دستگاه‌های استانی می‌توانند خود اظهاری و ارزیابی‌های خود را از عملکرد یک‌ساله دستگاه متبوع انجام داده و بعدازآن و از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه سازمان استخدامی کشور نسبت به‌راستی آزمایی و ارزیابی قطعی خواهد پرداخت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تأکید کرد: درنهایت دستگاه‌های برتر استانی در جشنواره شهید رجایی و در هفته دولت انتخاب و از دستگاه‌های برتر استانی تقدیر می‌شود، در شاخص‌های عمومی امسال هفت محور در نظر گرفته است، شاخص‌های اختصاصی دستگاه‌های مختلف بنا بر نوع فعالیت‌های آن‌ها متفاوت است.

نوربخش با اشاره به میانگین نمرات عمومی و اختصاصی در کشور تصریح کرد: امسال سعی شده ارزیابی و نمره دهی دستگاه‌های استانی منحصر در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نشده و از دستگاه‌های مختلف استان در فرایند ارزیابی استفاده می‌شود، 150 امتیاز از 1000 امتیاز در نظر گرفته‌شده به دستگاه‌های دیگر استانی اختصاص پیداکرده است.

وی بابیان وضعیت مناسب استان قم در مسئله سلامت اداری اضافه کرد: قم در میانگین نمرات اختصاصی و عمومی رتبه نخست کشور را کسب کرده است، درصد تحقق امتیازات دستگاه‌های استانی نزدیک به 90 درصد است، در مسئله ارزیابی دستگاه‌های استانی نیاز به آسیب‌شناسی ضروری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تصریح کرد: استان قم در توسعه دولت الکترونیک رتبه نخست کشوری را به دست آورده است، توسعه دولت الکترونیک به‌تنهایی 300 امتیاز از 1000 امتیاز در نظر گرفته‌شده در ارزیابی دستگاه‌های دولتی را بر خود اختصاص داده است. در محور شفافیت مالی با 57 درصد تحقق قم رتبه نهم کشوری را دارد.

نوربخش ادامه داد:  در محور بهبود فضای کسب‌وکار با تحقق 76 درصد تحقق رتبه پنجم، در محور سلامت اداری و مسئولیت‌پذیری، قم با تحقق 100 درصدی رتبه نخست را به دست آورده است، در نظام استقرار مدیریت عملکرد نیز قم با تحقق 84 درصدی رتبه اول کشوری را کسب کرده است.

وی با اشاره به تشریح جشنواره شهید رجایی بیان کرد: این جشنواره در سطح ملی توسط سازمان اداری استخدامی کشور برگزار می‌شود، این جشنواره در سه سطح ملی، وزارتخانه‌ای و استانی برگزار خواهد شد، شورای راهبری توسعه مدیریت استان وظیفه برگزاری و انتخاب دستگاه‌های برتر استانی را در سال 97 بر عهده دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بابیان روند توسعه میز خدمت در سطح دستگاه‌های اداری استان اضافه کرد: مقوله میز خدمت حضوری باید در آینده‌ای نزدیک به‌صورت کامل به میز خدمت الکترونیکی تبدیل شود، اداره کل ثبت‌احوال، گمرک و اداره کل مالیاتی استان با کسب نمره 20 بالاترین نمرات را در سال 97 به دست آورده‌اند، دانشگاه علوم پزشکی قم با کسب نمره 13 کمترین و ضعیف‌ترین عملکرد را داشته است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjioea.uqexmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما