شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 74866
منبع : خبرگزاری تسنیم

وضعیت خدمات‌دهی "میز خدمت" در قم مطلوب نیست

قم نيوز : فرماندار قم با اشاره به اهمیت توسعه میز خدمت الکترونیکی برای جلوگیری از فساد اداری و بهبود وضعیت شفافیت گفت: میز خدمت در استان باید از وضعیت فیزیکی خود خارج‌شده و به‌صورت کاملاً الکترونیکی انجام شود.
وضعیت خدمات‌دهی "میز خدمت" در قم مطلوب نیست
وضعیت خدمات‌دهی "میز خدمت" در قم مطلوب نیست
به گزارش قم نیوز رضا سیار عصر امروز در جلسه شورای توسعه مدیریت استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: شفافیت مالی مهم‌ترین نتیجه توسعه دولت الکترونیک است.

وی با نادرست دانستن شکل ارزیابی‌های دستگاه‌های استانی تأکید کرد: تمام آیتم‌های ارزیابی و سنجش موجود در استان برای قبل از مصوبات کنونی بوده و از این نظر دچار مشکل و نقص است. متأسفانه روند ارزیابی‌های استان از تکنولوژی روز و مطالبه‌های مردمی فاصله گرفته است.

سیار با انتقاد از عدم مردمی بودن ارزیابی دستگاه‌های استانی خاطرنشان کرد: ارزیابی دستگاه‌های دولتی باید به‌صورت مردمی شدن و پاسخگویی به مطالبات مردمی تغییر جهت دهند، فضای مجازی این امکان را برای تمام مردم در مسئله ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها به وجود آورده است.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات امروز استان این بوده که به دلیل توسعه فضای مجازی و اطلاع‌رسانی‌های سریع و دقیق، تمام مردم در جایگاه ارزیاب قرارگرفته اما متأسفانه روحیه پاسخگویی از سوی دستگاه‌های دولتی بسیار ضعیف و احیاناً خاموش است.

فرماندار قم ادامه داد: یکی از مباحث حقوق شهروندی دسترسی آزاد تمام مردم به تمام اطاعات است اما دراین‌بین مسئولان و دستگاه‌های استانی نیز باید نسبت به روشنگری و پاسخگویی به ابهامات موجود دست بالایی داشته باشند، مخفی‌کاری ادارات و بانک‌ها از بخشنامه‌های مختلف متأسفانه به یکی از رویه‌های اشتباه دستگاه‌های استانی تبدیل‌شده است.

سیار افزود: متأسفانه میز خدمت بسیاری از دستگاه‌های دولتی با بخش اطلاعات آن دستگاه مربوط ادغام‌شده و بدون مراجعه حضوری ارباب‌رجوع امکان پیشبرد اهداف تعیین‌شده نیست، روند فعلی میز خدمت در برخی از دستگاه‌های استان مطلوب نیست.

فرماندار قم با اشاره به اهمیت توسعه میز خدمت الکترونیکی برای جلوگیری از فساد اداری و بهبود وضعیت شفافیت بیان کرد: میز خدمت در استان از وضعیت فیزیکی خود خارج‌شده و به‌صورت الکترونیکی شده حرکت کند.

وی ادامه داد: فعالیت اداره کل ثبت‌اسناد و ثبت‌احوال در زمینه میز خدمت با تغییرات انجام‌شده بسیار شفاف و برای ارباب‌رجوع با تسهیل همراه شده است، اگر میز خدمت به‌صورت برون‌سپاری و الکترونیکی و بدون حضور شهروندان انجام شود می‌توان ادعا کرد که فعالیت‌های صورت گرفته‌شده در این زمینه موفق آمیز بوده است.

سیار تأکید کرد: شکل فعالیت میز در هر اداره‌ای باید با توجه به شکل و وظیفه آن دستگاه با دستگاه‌های دیگر متفاوت کرد، برای تمامی دستگاه‌های استانی نمی‌توان یک نسخه واحد در زمینه توسعه میز پیچید.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaian0.49nyi15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما