شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : 74868
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل آبفای استان قم در دیدار با معاون رئیس‌جمهور خبر داد

ارائه تسهیلات ویژه برای ایجاد سیستم بازچرخانی آب در ساختمان‌ها

قم نيوز : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم از ارائه تسهیلات ویژه برای ایجاد سیستم بازچرخانی آب و استفاده از آب خاکستری در ساختمان‌های جدیدالاحداث خبر داد.
ارائه تسهیلات ویژه برای ایجاد سیستم بازچرخانی آب در ساختمان‌ها
ارائه تسهیلات ویژه برای ایجاد سیستم بازچرخانی آب در ساختمان‌ها
به گزارش قم نیوز علی جان صادق پور در دیدار کلانتری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: شرکت آب و فاضلاب استان قم تسهیلات ویژه‌ای برای ایجاد ساختمان‌های سازگار با محیط‌زیست در این شهر در نظر گرفته است.

وی بازچرخانی آب و استفاده از آب خاکستری را در راستای حفظ منابع آبی و محیط‌زیست ضروری دانست و یادآور شد: مشوق‌ها و تخفیف هایی را برای ساختمان‌هایی که از این سیستم استفاده کنند در نظر گرفتیم که از آن جمله می‌توان به کاهش 20 درصدی آب‌بها، تقسیط حق انشعاب و شروع بازپرداخت یک سال پس از نصب و واگذاری انشعاب عمومی رایگان اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به امضا تفاهم‌نامه با مشاور در خصوص اجرای این سیستم در ساختمان‌های جدیدالاحداث خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با همکاری شهرداری و سازمان نظام‌مهندسی، مجتمع مسکونی جدید را ترغیب به اجرای سیستم بازچرخانی آب و استفاده از آب خاکستری کنیم.

وی همچنین لزوم استفاده از انرژی‌های پاک را در حفظ محیط‌زیست مورد توجه قرار داد و یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب قم در این زمینه پیشگام بوده است و توانسته با ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی با توان تولید 7 مگاوات برق، بخش زیادی از نیاز خود را تأمین کند.

صادق پور در این دیدار که با حضور شهردار قم، نایب رئیس شورای اسلامی شهر و رئیس سازمان محیط‌زیست برگزار شد پیشنهاد کرد استفاده از سیستم بازچرخانی آب خاکستری و استفاده از انرژی خورشیدی به عنوان یک دستورالعمل در سطح ملی پیگیری و ابلاغ شود تا صاحبان ساختمان‌های جدید مکلف به اجرای آن شوند.

کلانتری معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست نیز در این دیدار بر لزوم مطالعه طرح تبدیل قم به شهر سبز و سازگار با محیط‌زیست تأکید کرد و خواستار همکاری تمام سازمان‌های زیر ربط در تهیه این طرح شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc44qm.2bq0e8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما