يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : 7488
حسین خانی تاکید کرد؛

گسترش فرهنگ حجاب و عفاف

قم نيوز : قم نیوز: معاون تهذیب حوزه‌های علمیه گفت: برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در سطح جامعه همه نهادهای مسوول باید به هنجارسازی در این خصوص بپردازند.
گسترش فرهنگ حجاب و عفاف
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام هادی حسین‌خانی با اشاره به طرح اخیر نیروی انتظامی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: از همه دست‌اندرکاران این طرح به ویژه فرمانده نیروی انتظامی تشکر می‌کنیم زیرا گام مهمی در راستای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب برداشته شده است.

وی افزود: در هر زمینه‌ای که موفقیت حاصل شده است، بخشی از آن مرهون هنجارسازی صحیح بوده به طوری که در خصوص قوانین راهنمایی و رانندگی و بستن کمربند ایمنی، هم‌اکنون این مسئله به صورت یک هنجار درآمده و در میان رانندگان معمول شده است.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه خواستار فرهنگ‌سازی در زمینه عفاف و حجاب توسط نهادهای مختلف از جمله صدا و سیما شد و گفت: نیروی انتظامی تنها وظیفه خود را برخورد با جرم نمی‌داند و صدا و سیما نیز نقش مهمی در این زمینه دارد به طوری که علاوه بر رعایت فرهنگ عفاف و حجاب در فیلم‌ها و سریال‌ها، تهیه برنامه‌های هنجارساز نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه در خصوص گسترش فرهنگ عفاف و حجاب دارای وظیفه سنگینی هستند و در این خصوص می‌توان از ظرفیت عظیم مبلغان در ماه مبارک رمضان و دیگر مناسبت‌های تبلیغی به خوبی استفاده کرد.

حسین‌خانی با اشاره به بخش‌های مختلف فرهنگی در حوزه‌های علمیه گفت: طیف‌های مختلفی از افراد جامعه به دلیل وجود شبهه یا ناآشنایی با احکام دینی از حجاب و عفاف فاصله می‌گیرند ضمن اینکه برخی از آنها نیز با پیامدهای دنیوی و اخروی این مسئله آشنا نیستند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با تاکید بر نقش عظیم حوزه‌های علمیه در نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب بیان داشت: همه نهادها باید در سایه همکاری با یکدیگر، نقش و رسالت خود را در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ‌سازی در زمینه عفاف و حجاب ایفا کنند.

وی ادامه داد: رسانه‌های گروهی از جمله صدا و سیما نیز باید با تهیه برنامه‌ها و گزارش‌های قوی در زمینه تأثیر بالای عفاف و حجاب در رشد فرهنگی و معنوی جامعه، وظیفه خود را در این زمینه به نحو احسن انجام دهند.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdci.vayct1a5vbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما