يکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 74882
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان کرد:

ایجاد نخستین شهرک گلخانه ای کشور در قم

اراضی کشاورزی قم به آبیاری نوین مجهز می شوند
قم نيوز : طلایی گفت:با بهره‌گیری از کارشناسان این مجموعه توانستیم نخستین شهرک گلخانه کشور را ایجاد کنیم و در حال حاضر در استان قم۲ شهرک گلخانه‌ای ایجاد شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان کرد:ایجاد نخستین شهرک گلخانه ای کشور در قم
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم عنوان کرد:ایجاد نخستین شهرک گلخانه ای کشور در قم
به گزارش قم نیوز محمدرضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم  در مراسم تجلیل از مقام مهندسین و تبیین نقش علوم و دانش مهندسی کشاورزی که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به کمبود منابع و محدودیت‌های آبی در استان قم گفت: ۴۶ صدم درصد اراضی کشاورزی کشور در استان قم قرار دارد، ولی با این وجود تولیدات این استان ۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر است

وی با بیان اینکه کل مساحت اراضی قابل کشت در استان قم ۱۰۵ هزار و ۷۳۰ هکتار است،عنوان کرد: ما توانستیم با کم‌ترین منابع موجود تولیدات بخش‌های کشاورزی در استان را به ۷۴۵ هزار تن در سال افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه قم در سال گذشته نخستین استانی بود که با بهره‌گیری از اعتبارات ترویجی توانست از آموزش در بخش‌های مختلف کشاورزی استفاده کند،بیان کرد: اکنون این طرح به عنوان الگو در دیگر استان‌های کشور در حال اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم اضافه کرد: قم از استان‌های پایلوت کشور در زمینه تغییر الگوی کشت است و در این زمینه به طور مطلوبی ورود پیدا کرده است.

طلایی با تقدیر از فعالیت خوب کارشناسان و مهندسان نظام مهندسی کشاورزی و منایع طبیعی استان قم عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در استان جایگاه خوبی را یافته و کارشناسان این مجموعه برای ارتقای بخش کشاورزی عملکرد خوبی داشتند.

وی افزود: با بهره‌گیری از کارشناسان این مجموعه توانستیم نخستین شهرک گلخانه کشور را ایجاد کنیم و در حال حاضر در استان قم ۲ شهرک گلخانه‌ای ایجاد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: با توجه به شرایط کم آبی استان قم در بحث تغییر سیستم آبیاری عملکرد خوبی داشتیم و اکنون در ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان با توجه به اعتبارات اختصاص یافته سیستم آبیاری نوین را اجرا کردیم

وی افزود: به جرئت می‌توان گفت که تا ۴ سال آینده همه اراضی کشاورزی این استان مجهز به آبیاری نوین خواهد شد.

طلایی ابراز کرد: با توجه به این که وظیفه دولت فراهم کردن امنیت غذایی برای مردم است باید در درجه نخست امنیت افرادی که در این زمینه فعالیت دارند را فراهم کرد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcirvay.t1a5v2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما