يکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : 74902
منبع : خبرگزاری تسنیم
عملکرد رضایت‌بخش سوهان محمد سیما قم در لیگ برتر فوتسال

شاگردان صبوری با دست‌خالی گل کاشتند

قم نيوز : تیم فوتسال سوهان محمد سیمای قم با توقف در نیمه‌نهایی لیگ برتر فوتسال ایران به کار خود در این فصل پایان داد درحالی‌که مشکلات مالی، داستان تکراری این تیم در لیگ ۹۷ بود.
عملکرد رضایت‌بخش سوهان محمد سیما قم در لیگ برتر فوتسال؛ شاگردان صبوری با دست‌خالی گل کاشتند
عملکرد رضایت‌بخش سوهان محمد سیما قم در لیگ برتر فوتسال؛ شاگردان صبوری با دست‌خالی گل کاشتند
به گزارش قم نیوز لیگ برتر فوتسال ایران گرچه هنوز قهرمان خود را نشناخته اما کار برای 12 تیم از 14 تیم حاضر در این رقابت‌ها پایان‌یافته و در این میان نماینده فوتسال قم، نماینده‌ای سربلند برای استان قم تلقی می‌شود.

در سالی که مشکلات مالی برای نماینده لیگ برتری استان قم بیش از هر زمان دیگری این تیم را آزار داد حسین صبوری بار تیم سوهان محمد سیما را به سرمنزل مقصود رساند و با رسیدن این تیم به دیدار نیمه‌نهایی نشان از صرف فعل خواستن نزد بازیکنان و کادر فنی باوجود تمامی تنگناها بود.

باوجوداینکه نام سوهان محمد سیما بر روی این تیم، این موضوع را به ذهن متبادر می‌کند که بخش خصوصی تمامی هزینه‌های تیم فوتسال لیگ برتری قم را پرداخت کرده اما واقعیت چیزی جز این است و سوهان محمد سیما تنها هزینه‌های سفر و اسکان تیم را پرداخت می‌کرد.

از سوی دیگر نبود حامی مالی ثانویه برای این تیم به‌منظور پوشش سایر هزینه‌ها که در رأس آن پرداخت دستمزد کادر فنی و بازیکنان بود به‌شدت تیم سوهان محمد سیما را آزار داد و می‌توان آشکارا گفت که اگر کمک‌های مالی مستقیم اداره کل ورزش و جوانان استان قم و حمایت گهگاه استانداری قم از این تیم نبود شاید تیم سوهان محمد سیما حتی پایان فصل را هم نمی‌دید.

منابع آگاه می‌گویند اداره کل ورزش و جوانان استان قم کمک‌های مالی بی‌سابقه‌ای را به تیم سوهان محمد سیما داشته است تا این تیم مجبور به کناره‌گیری از لیگ برتر نشود و اگر این اتفاق رخ می‌داد ضربه‌ای سنگین بر پیکره تیمی بود که در دیدارهای خانگی تماشاگران زیادی را به سالن شهید حیدریان می‌کشاند.

بااین‌وجود در زمینه مبالغ قراردادهای بازیکنان و کادر فنی چیزی در حدود 50 درصد دستمزدها پرداخت‌شده است و بازیکنان و کادر فنی هنوز طلب زیادی از تیمشان دارند که اکنون با پایان فصل مشخص نیست چگونه و از چه منابعی تأمین می‌شود و قول کمک 350 میلیونی احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مجلس در بهمن‌ماه نیز تحقق پیدا نکرده است و به نظر می‌رسد تنها راهکاری برای روحیه دهی به بازیکنان در آن مقطع بوده است.

در زمینه فنی، تیم سوهان محمد سیما در جدول اصلی لیگ برتر 26 مسابقه برگزار کرد که حاصل آن 11 پیروزی، 7 تساوی و 8 شکست بود به‌عبارت‌دیگر سوهان محمد سیمای قم در 42 درصد بازی‌های خود پیروز شد و در 31 درصد بازی‌ها  نیز بازنده  بود.

در آمار گلزنی، سوهان محمد سیما در 26 بازی 69 گل به ثمر رساند و با میانگین 2.65 گل در هر بازی، ازنظر آمار گل دهمین تیم در بین 14 تیم لیگ برتر بود که آماری قابل‌تأمل است همچنین در بخش دفاعی تیم سوهان محمد سیما 74 گل دریافت کرد.

در این بخش نیز سوهان محمد سیما نهمین تیم موفق دفاعی در بین 14 تیم لیگ برتر بود و آمار دریافت 2.8 گل در هر بازی را ثبت کرد و در چنین وضعیتی، حضور این تیم در نیمه‌نهایی شگفت‌انگیز است گرچه سوهان محمد سیما در پایان جدول لیگ ششم شده بود.

همچنین سوهان محمد سیما ازنظر ارزش بازیکنان، تیمی ارزان و فاقد ستاره‌های ملی‌پوش بود به‌طوری‌که هیچ بازیکنی از این تیم به اردوی تیم ملی دعوت نشد و حضور در نیمه‌نهایی با تیمی که از بازیکنان طراز اول استفاده نمی‌کند شایان توجه است.

همچنین این تیم در شرایطی از رسیدن به فینال لیگ بازماند که برای رسیدن به فینال یک گل کم آورد. شاگردان صبوری در دیدار رفت نیمه‌نهایی در قم 4 بر 3 برابر مس سونگون بازنده شدند و در بازی برگشت در تبریز در بازگشتی فوق‌العاده شکست 3 بر صفر را به‌تساوی 3 بر 3 تبدیل کردند و چیزی نمانده بود که شگفتی‌ساز و فینالیست شوند. در چنین شرایطی، عامل روحی و اتحاد تیمی تنها دلیل منطقی برای موفقیت تیمی است که از هر نظر در تنگنا بوده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb59bz.rhbagpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما