دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب : 74932
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
قائم مقام مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) :

ساده زیستی در زندگی ‌آیت الله مؤمن تجلی داشت

قم نيوز : آیت الله مؤمن در پیروی از ولایت فقیه، امام راحل و رهبر معظم انقلاب استثنایی بود. ساده زیستی در زندگی تجلی داشت. وظیفه شناسی، دارای صفای باطنی، عدم وابستگی به دنیا و پست و مقام، جدیت در انجام وظیفه و در مباحث علمی دقت نظر داشتند. در همین رابطه زبان زد عام و خاص بود.
ساده زیستی در زندگی ‌آیت الله مؤمن تجلی داشت
ساده زیستی در زندگی ‌آیت الله مؤمن تجلی داشت
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمود رجبی با اشاره به شخصیت علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله محمد مومن قمی، نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری و عضو فقهای  شورای نگهبان گفت: آن عالم ربانی در فلسفه، تفسیر و اصول و فقه شخصیت برجسته ای بود. در همین رابطه مباحث فقهی واصولی امام راحل را تقریر کردند و منتشر شده است.

قائم مقام مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) افزود: مرحوم آیت الله مؤمن در شاگرد پروری شخصیت بسیار ممتاز بود و می تواند برای طلاب و فضلای حوزه الگو باشد. از موارد الگوی پذیری شان به لحاظ علمی، اخلاقی و رفتاری به شاگردان است. در همه این موارد به شاگردان توجه می کرد و دنبال رشدشان در این موارد بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: از دیگر ویژگی آن فقیه، بُعد انقلابی بودنش است. از قبل انقلاب همراه با امام راحل بودند. از امام راحل حمایت می کردند و به همین دلیل رژیم مرحوم آیت الله مؤمن را دستگیر کرد. این حمایت بعد از انقلاب ادامه داشت. پیرو امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود.

وی بیان داشت: خانواده ایشان پاک و مطهر بود. برای انقلاب و نظام شهید داده بود. اهتمام ویژه به بحث ولایت فقیه داشت، در همین رابطه سالها کرسی تدریس داشت. آیت الله مؤمن در پیروی از ولایت فقیه، امام راحل و رهبر معظم انقلاب استثنایی بود.

حجت الاسلام رجبی گفت: از دیگر خصوصیات شان ساده زیستی بود. سالها قبل و بعد انقلاب ساده زیستی در زندگی تجلی داشت. خود همین مسئله برای طلاب و روحانیون می تواند الگو باشد.

وی ادامه داد: از دیگر ویژگی آن عالم ربانی وظیفه شناسی، دارای صفای باطنی، عدم وابستگی به دنیا و پست و مقام، جدیت در انجام وظیفه، تواضع در برخورد با شاگردان و در مباحث علمی دقت نظر داشتند. در همین رابطه زبان زد عام و خاص بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: فوت و رحلت او  به حوزه علمیه، نیروهای انقلاب و روحانیت ضربه وارد کرد.

وی بیان داشت: زندگی ایشان در ابعاد رفتار، علمی و اخلاقی و شاگرد پروری و تواضع الگو برای طلاب و فضلا است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcewo8f.jh8exi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما