يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : 7497
عالی پور:

نمایشگاه کلانتان گام بزرگی برای صادرات استان است

قم نيوز : قم نیوز: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برپایی نمایشگاه توانمندی های تجاری فرهنگی قم در ایالت کلانتان مالزی را گامی بزرگ برای حضور در بازارهای جهانی دانست.
نمایشگاه کلانتان گام بزرگی برای صادرات استان است
به گزارش قم نیوز، یونس عالی پور در حاشیه نمایشگاه توانمندی های قم در استان کلانتان مالزی اظهار داشت: نمایشگاه کلانتان مالزی یک موفقیت و گامی بلند برای حضور در بازارهای هدف است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه اولین بار است که در ایالت کلانتان برگزار می شود و تجار استان می توانند از این موقعیت برای شناسایی ظرفیت ها و ایجاد زمینه حضور در این ایالت استفاده کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه در قدم های بعدی تجار استان میتوانند در سایر ایالت های کشور مالزی حضور پیدا کنند گفت: با ایجاد پایگاه در این استان میتوان بر روی بازار کشورهای همسایه مانند سنگاپور، برونئی، تایلند و سایر کشورهای منطقه تمرکز کرد.

عالی پور به لزوم تحقق شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و افزود: امسال باید اولین دغدغه کشور رسیدن به اهداف بلندی است که رهبر انقلاب در ابتدای سال انرا برای ماتبیین کرده است.

وی برگزاری اینگونه نمایشگاه ها را برای رسیدن به اهداف شعار حمایت از تولید ملی لازم دانسته و افزود: با برگزاری چنین نمایشگاه هایی میتوانیم ظرفیت های خالی و نیمه فعال استان را فعال تر نماییم.

عالی پور با بیان اینکه هم اکنون بیشتر صنایع استان با حدود ۴۰ درصد ظرفیت واقعی خود فعالیت می کنند گفت: این نوع برنامه ها به طور طبیعی باعث ایجاد ظرفیت در استان و رونق اقتصادی و اشتغالزایی می شود.

وی با اشاره به اینکه آماده سازی و برگزاری این نمایشگاه در حدود ۴۰ روز انجام گرفت، افزود: در این مدت کوتاه فقط توانستیم بخش کوچکی از توانمندی های استان را به نمایش بگذاریم اما ظرفیت های استان بیش از این است که در اینجا به نمایش درآمده است و اگر زمان بیشتری بود مطمئنا حضور در این نمایشگاه گسترده تر میشد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdci.3ayct1a5ybc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما