پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۲:۵۲
کد مطلب : 74997
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله کعبی در همایش «نقش حوزه در گام دوم انقلاب» مطرح کرد

آیت‌الله کعبی: خنثی‌سازی تبلیغات رسانه‌ای منفی سرویس‌های جاسوسی آمریکا علیه حوزه

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سرویس‌های جاسوسی آمریکا و دیگر هم‌پیمانان آنان در حال خنثی‌سازی اقدامات نوع دوستانه و خیرخواهانه حوزویان و حتی برعکس جلوه دادن آن هستند که تلاش برای خنثی‌سازی این خیانات ضروری است.
خنثی‌سازی تبلیغات رسانه‌ای منفی سرویس‌های جاسوسی آمریکا علیه حوزه
خنثی‌سازی تبلیغات رسانه‌ای منفی سرویس‌های جاسوسی آمریکا علیه حوزه
به گزارش قم نیوز آیت‌الله عباس کعبی در همایش «نقش حوزه در گام دوم انقلاب» که در آستانه ورود به پنجمین دهه انقلاب اسلامی ایران با حضور جمعی از طلاب، اساتید، علما و پژوهشگران حوزوی چهارشنبه شب در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد اظهار کرد: با انتشار بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری موجی از امیدواری در حوزه‌های علمیه و همچنین در جامعه منتشر شد.

وی با بیان اینکه اکنون 30 سال از انتشار منشور روحانیت توسط امام خمینی(ره) می‌گذرد گفت: گزارش‌های سالانه و محاسبه‌های سالانه از فضای حوزه‌ها می‌تواند نقاط ضعف، قوت، چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی حوزه را نمایان سازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: شناخت و تفسیر و معرفی و تبیین اسلام ناب محمدی بر پایه مکتب اسلامی نخستین نقش حوزه در راستای پیشبرد گام دوم انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله کعبی دومین نقش حوزه در راستای پیشبرد گام دوم انقلاب اسلامی را مبارزه با تحریف، بدعت‌گذاری و تلاش‌ برای خنثی‌سازی موج‌های اسلام‌زدایی و جریان‌های انحرافی و فرقه‌های ویرانگر دانست و گفت:  هدایت و راهنمایی آحاد جامعه نقش سوم حوزه و حوزویان است که در بعد اجتماعی و فردی جامعه باید ظهور کند.

وی اذعان کرد: جذب مخاطب به صورت گسترده از عمق جامعه از دیگر وظایف مهم حوزه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر، جهاد، مبارزه با استبداد و استعمار و در نهایت بیدارگری از دیگر وظایف حوزه است.

آیت‌الله کعبی بیان کرد: احیا و توانمندی مسلمین، مبارزه با عقب‌ماندگی تاریخی امت اسلامی و کمک به پیشرفت جامعه اسلامی پنجمین نقش حوزه در این برهه است.

وی ششمین نقش روحانیت را تحکیم اخلاق و تقویت برادری و رحمت و مودت در میان آحاد جامعه دانست و عنوان کرد: نقش هفتم مبارزه با طاغوتیان در سطوح مختلف است، روحیه اشرافیگری مصداقی از طاغوت است که مبارزه با آن از وظایف روحانیان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تلاش برای اجرای حکم‌الله و تحقق تمدن اسلامی را از مهم‌ترین نقش حوزویان دانست و گفت: روحانیان باید به دنباله‌روی از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در این راه بسیج شوند.

آیت‌الله کعبی ادامه داد: کاستن از آلام بشری، امدادرسانی به مستضعفین و ارائه خدمت صادقانه دینی به مردم هم از وظایف روحانیون است، در حال حاضر هلال احمر در این عرصه خوش درخشی می‌کند که حوزویان باید توجه داشته باشند در این زمینه بیشتر ورود کنند.

وی بیان کرد: مردمداری و رفق و مدارا با مردم و همچنین ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت و بسترسازی برای دولت کریمه امام زمان(عج) از دیگر خطوط اصلی وظایف روحانیون است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: روحانیون در همه محورهای ذکر شده در حال انجام وظیفه هستند ولی اقدامات آنان توسط منافقان ضدانقلاب، سرویس‌های جاسوسی آمریکا و دیگر هم‌پیمانان آنان در حال خنثی شدن و حتی گاهی برعکس جلوه داده شدن است؛ کوچک نشان دادن خدمات روحانیون، بزرگ جلوه دادن نقاط ضعف حوزه و ... از خیانت‌های سرویس‌های جاسوسی دشمنان به حوزه است که هدف از این اقدامات معاندانه منزوی کردن حوزه و فعال کردن جریانات منزوی انحرافی است، تلاش برای خنثی‌سازی این اقدامات معاندانه ضروری است.

آیت‌الله کعبی اذعان کرد: پیشرفت در گام دوم انقلاب اسلامی با حضور مؤثر روحانیت و توزیع نقش اثرگذار بین روحانیون و دستگاه‌های حکومتی با سهولت و سرعت امکان پذیر است.

وی ادامه داد: در هفت فرمان رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب سلامی نقش حوزه منحصر به فرد است و ضروری است حوزه در راستای اجرای این فرامین پیشقدم باشد چرا که این فرامین بدون پیشتازی حوزه تحقق‌پذیر نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: حوزه در زمینه بیدارگری، احیاگری و ترسیم مناسبات اسلامی در جامعه باید کادرسازی و اقدام کند.

آیت‌الله کعبی افزود: از انرژی جوانان حوزوی باید در راستای پیشبرد امور انقلاب متناسب با گام دوم انقلاب بهره‌گیری کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfe1de.w6dj1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما