پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب : 75001
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت‌الاسلام والمسلمین فرمانیان : 

فقه و مراجع و رهبر انقلاب اجازه توهین به مقدسات اهل سنت را نمی دهند 

قم نيوز : معاون پژوهشی دانشگاه ادیان بیان کرد: فقه و مراجع و رهبر انقلاب اجازه توهین به مقدسات اهل سنت را نمی دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین فرمانیان : فقه و مراجع و رهبر انقلاب اجازه توهین به مقدسات اهل سنت را نمی دهند 
حجت‌الاسلام والمسلمین فرمانیان : فقه و مراجع و رهبر انقلاب اجازه توهین به مقدسات اهل سنت را نمی دهند 
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی فرمانیان در نشست علمی مدعیان دروغین شیعه با عنوان بررسی و نقد جریان‌های افراطی شیعه در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد گفت: علما و رهبر انقلاب اسلامی در رابطه با توهین به مقدسات اهل سنت فتوای رسمی مبنی بر حرمت اهانت به مقدسات اهل سنت داده اند.

وی با اشاره به حمایت انگلیس از فرقه سازی و جنگ فرقه ای در اسلام بیان کرد: لندن اجازه تاسیس کلیسا و تبدیل به حسینیه به این فرقه هتاک را داده و لذا زمینه ساز ظهور شبکه فدک است.

معاون پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: انگلستان هم‌چنین اجازه درست کردن بادکنک‌هایی منقش به عایشه فی النار و به پرواز درآوردن آن‌ها را داد و به طور کلی این فرقه از حمایت مالی انگلستان برخوردار بوده و هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرمانیان با اشاره به مخالفت های فرقه شیرازی با امام خمینی پس از انقلاب بیان کرد: اولین اختلاف بر سر ولایت فقیه بود که شیرازی آن‌را قبول نداشت و لذا این مساله تنش ایجاد کرد و با سیاست‌های نظام تقابل می کرد، دومین مخالفت شیرازی با رهبر در خصوص اعلام رهبران، مخالفان و ساواکی‌ها صورت گرفت.

وی با ذکر این مطلب که مهم ترین مساله‌ای که بین شیرازی و رهبری به اختلاف افتاد مخالفت با رفتن به جبهه‌ها بود بیان کرد: سید محمد شیرازی فتوایی اعلام کرد مبنی بر این‌که هر کسی به جبهه برود حرام است اما این موضوع باعث منزوی شدن محمد شیرازی شد

معاون پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: بعد از محمد شیرازی برادرش سید صادق شیرازی رهبری این گروه را به دست گرفت و با ولایت فقیه، فلسفه و عرفان به شدت مخالفت می‌کرد و لذا با امام خمینی (ره) و سایر علما که این تفکر را داشتند شدیدا مخالف بود؛ شیرازی ها در قم ۱۷ دفتر داشتند که در حال حاضر فقط یک دفتر در قم فعالیت دارد و تمام حساب‌های بانکی آن‌ها در ایران مسدود است.

وی افزود: رویکرد خاندان شیرازی حضور در رسانه‌هاست؛ به همین دلیل تشیع لندنی شبکه ماهواره‌ای و سه شبکه رادیویی دارند؛ شبکه امام حسین ۱ و ۲ و۳، شبکه مرجعیت، بیت‌العباس، امام صادق، بقیع، فدک، النوار ۱ و۲ ، الزهرا و صدای رعد از جمله شبکه‌های معروف طایفه سید صادق شیرازی است که به سه زبان فارسی و عربی و انگلیسی است و لذا متاسفانه در تولید شبکه‌های۱۸ ماهواره‌ای از ما موفق‌تر بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرمانیان تصریح کرد: حداقل هزینه یک شبکه ماهواره ای در ماه حدود ۲۰ میلیارد تومان است وی به عنوان نمونه هزینه ماهیانه شبکه وهابی کلمه را ماهی ۴۰۰میلیارد تومان ذکر کرد حال این سوال مطرح می شود چگونه طیف شیرازی با اندک طرفداران خود می‌تواند ۱۸ شبکه با هزینه‌های سنگین را بگرداند؟.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرمانیان در ارتباط با شبکه فدک بیان کرد: این شبکه در سال ۲۰۰۲ توسط یاسر الحبیب در انگلستان تاسیس شده‌است، او در سن ۱۹ سالگی هیئت خدام المهدی را در کویت راه اندازی کرد و علیه عایشه سخنرانی کرد و لذا دستگیر شد و به ۱۵ سال حبس محکوم شد ولی بعد از سه ماه عفو می‌خورد و آزاد می‌شود و در لندن شبکه فدک را تاسیس می‌کند.

وی افزود: در فقه ما کسی حق اهانت به مقدسات و پیامبر را ندارد؛ متاسفانه ما برای ترویج فرهنگ تشیع فیلم یا مستند خوبی علیه تشیع لندنی نساختیم اما مستند فرقه گرایی در ۴۵ دقیقه توسط آمریکا برای ترویج فرهنگ تشیع لندنی ساخته و پخش شده‌است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرمانیان با ذکر این مطلب که همه مفسران شیعه قائلند که هیچ‌کدام از زنان پیامبران هیچ گاه در باب مسائل عفت به شوهرانشان خیانت نکرده اند، بیان کرد: اولین رویکردی که مورد توجه تشیع لندنی است مساله لعن است؛ توهین به مقدسات اهل سنت از جمله رویکردهای جدی تشیع لندنی است.

وی گفت: هیچ کتابی از کتب شیعیان تندرو مورد نقد اهل سنت قرار نگرفته است اما کتاب‌هایی که محترمانه نقد اهل سنت را کرده‌اند شدیدا مورد مخالفت اهل سنت قرار گرفته‌است؛ یکی دیگر از رویکردهای تشیع لندنی را تاکید بر وجود هفته برائت در برابر هفته وحدت است.

معاون پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب قمه زنی را یکی دیگر از رویکردهای تشیع لندنی دانست و بیان کرد: وقتی قمه زنی برای شیعه هراسی، اسلام هراسی و دین هراسی صورت می‌گیرد، نباید این کار توسط مسلمانان انجام شود.

وی عنوان کرد: از جمله سیاست ها و ترفندهای جدی تشیع لندنی مخالفت آشکار با انقلاب اسلامی و اهانت علنی به مراجع تقلید و رهبری است.

انتهای پیام / 110
https://qomnews.ir/vdccsxqm.2bqpx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما