پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : 75022
منبع : خبرگزاری فارس
مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری:

حفظ منابع طبیعی بدون مشارکت مردم ممکن نیست

قم نيوز : مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: بدون حضور مردم نمی‌توانیم که انفال و منابع طبیعی را حفظ کنیم، البته باید این همکاری براساس قانون باشد و باید مردم در این خصوص توجیه شوند.
حفظ منابع طبیعی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
حفظ منابع طبیعی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید مصطفی طباطبایی نژاد ظهر امروز در گردهمایی روحانیون استان قم با موضوع نقش آموزه‌های دینی در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت منابع طبیعی اظهار کرد: بحث انفال و درخت یک بحث گسترده ای است و در قرآن کریم حدود هزار آیه با موضوعات آب و خاک و جنگل و کشاورزی وجود دارد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال 93 تمام افرادی که با موضوع انفال ارتباط دارند، را جمع کردند و سخنان مفصلی در خصوص اهمیت حفظ انفال و توسعه آن‌ها بیان فرمودند.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری افزود: هم اکنون انفال در سه وزارت خانه نفت، نیرو و جهاد کشاورزی مدیریت می‌شود، منابع طبیعی و اراضی ملی در اختیار سازمان منابع، مراتع و آبخیزداری است که این سازمان به دنبال مردمی کردن انفال است.

طباطبایی نژاد آباد کردن منابع طبیعی را همراه با مدیریت دانست و تصریح کرد: جنگل، بهداشت و فقرزدایی جزو مسائل جهانی است و اگر جنگل و مراتع را در کشور مدیریت کنیم، هم بهداشت را خواهیم داشت و هم می‌توانیم که فقرزدایی را انجام بدهیم.

وی ادامه داد: بدون حضور مردم نمی‌توانیم که انفال و منابع طبیعی را حفظ کنیم، البته باید این همکاری براساس قانون باشد و باید مردم در این خصوص توجیه شوند.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری خاطرنشان کرد: باید بیانیه مقام معظم رهبری جدی گرفته شود و با مطالعه آن بیانیه بسیاری از مسائل برای ما حل خواهد شد، با مطالعه بیانیه گام دوم بسیاری از ایرادات در خصوص انقلاب برطرف می‌شود و مسیر آینده انقلاب با مطالعه آن مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf0xde.w6dt0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما