پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 75024
منبع : خبرگزاری فارس
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

بی توجهی به مسائل فرهنگی لطمات جبران پذیری به نظام اسلامی می‌زند

قم نيوز : معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در نظام اسلامی نباید به فرهنگ بی توجهی شود و بودجه کمی به آن اختصاص پیدا کند چرا که بی توجهی به مسائل فرهنگی لطمات جبران پذیری به نظام اسلامی می‌زند.
بی توجهی به مسائل فرهنگی لطمات جبران پذیری به نظام اسلامی می‌زند
بی توجهی به مسائل فرهنگی لطمات جبران پذیری به نظام اسلامی می‌زند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد رضا آشتیانی ظهر امروز در گردهمایی روحانیون استان قم با موضوع نقش آموزه‌های دینی در حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت منابع طبیعی اظهار کرد: مسائل مرتبط با انفال جزو مسائل حیاتی است و باید احکام این مساله تبیین شود، انفال متعلق به خداوند و رسول اکرم(ص) است و اقدامات مرتبط با انفال باید با اجازه ولی فقیه در زمان کنونی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: باید اقدامات در آینده در خصوص منابع طبیعی با توجه به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری باشد تا راه را بتوانیم زودتر طی کنیم و عقب گرد نداشته باشیم، البته کارهای زیادی در چهار دهه اخیر صورت گرفته، به عنوان مثال فضای سبز در شهر قم پس از پیروزی انقلاب رشد زیادی داشته است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: برای اجرای پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به شهر قم، حدود هزار و 350 میلیارد تومان هزینه شد و اجرای این پروژه به دستور مقام معظم رهبری بود. اگر این پروژه به بهره برداری نمی‌رسید، در چند سال اخیر در دوره خشکسالی با مشکل کمبود شدید آب شرب در قم مواجه می‌شدیم.

آشتیانی با اشاره به رشد تولیدات کشاورزی در کشور اظهار کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی کشورمان در زمینه تامین اقلامی همچون گندم به خارج از کشور وابسته بودیم، اما اکنون در این زمینه خودکفا شدیم.

وی ادامه داد: در گام دوم انقلاب اسلامی، تجربیات گذشته به درد ما می‌خورد، اگر توطئه‌های دشمنان علیه کشورمان نبود، قطعا رشد ایران بیشتر هم بود، اما با این وجود در چهار دهه اخیر اقدامات توسعه ای زیادی در کشورمان صورت گرفت.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: در نظام اسلامی باید هر اقدامی براساس مسائل شرعی باشد و درآمد حکومت اسلامی از انفال است، در نظام اسلامی نباید به فرهنگ بی توجه شود و بودجه کمی به آن اختصاص پیدا کند، بی توجهی به مسائل فرهنگی لطمات جبران پذیری به نظام اسلامی می‌زند، دشمنان به صورت مستمر در حال شبهه پراکنی هستند و برای سست کردن نهاد خانواده تلاش می‌کنند.

آشتیانی آیات مرتبط با انفال و منابع طبیعی در قرآن را فراوان دانست و خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد که این آیات مورد تفسیر قرار بگیرند، باید مجلدات زیادی به این کار اختصاص پیدا کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchkvnq.23nmidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما