پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 75035
منبع : خبرگزاری تسنیم

بخش خصوصی قم جایی در اتاق بازرگانی استان ندارد

قم نيوز : دبیر فعالان اقتصادی قم گفت: در اتاق بازرگانی قم تولیدکنندگان، فعالان واقعی اقتصادی و بخش خصوصی هرگز حضور ندارند، بازدهی و اثربخشی اتاق بازرگانی قم در کشور آخر بوده و در تصمیم‌گیری‌های کلان نیز هیچ‌وقت حضور مؤثری نداشته است.
بخش خصوصی قم جایی در اتاق بازرگانی استان ندارد
بخش خصوصی قم جایی در اتاق بازرگانی استان ندارد
به گزارش قم نیوز ابوالفضل حجازی در آستانه انتخابات اتاق بازرگانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اتاق بازرگانی قم نیازمند تغییرات گسترده و عمیق است.

وی افزود: نیاز به تغییرات گسترده مهم‌ترین مسئله‌ای بوده که در زمینه اتاق بازرگانی قم احساس می‌شود، انتخابات پیش روی این اتاق می‌تواند این نیاز مهم را برآورده کند، انحصارگری از مشکلات پایه‌ای و اساسی اتاق قم است.

دبیر فعالان اقتصادی قم تأکید کرد: در اتاق بازرگانی قم تولیدکنندگان، فعالان واقعی اقتصادی و بخش خصوصی هرگز وجود نداشته و این اتاق از3 دهه گذشته به‌صورت فامیلی در اختیار عده‌ای خاص بوده است، حقیقت این است که بازدهی و اثربخشی اتاق بازرگانی قم در سطح استان‌های دیگر رتبه‌های آخر را داشته و در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور نیز هیچ‌ وقت حضور مؤثری نداشته است.

حجازی با انتقاد از شکل برگزاری شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت ابراز کرد: متأسفانه در این شورا هیچ‌ وقت از انجمن‌های منتقد دعوت نمی‌شود و شکل و روبه برگزاری این جلسه کاملاً منافع محور و بر مبنای برخی مصالح شخصی انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: بسیاری از فعالان اقتصادی قم از فعالیت اعضای کنونی اتاق بازرگانی قم رضایتی نداشته و به همین منظور نیز در لیست انتخاباتی خود فعالان باانگیزه و اصیل اقتصادی و تولیدی استان را گنجانده تا از این طریق امید بهبود وضعیت موجود فراهم شود.

دبیر فعالان اقتصادی قم با انتقاد از فعالیت‌های بی‌ثمر اتاق بازرگانی قم در سال‌های اخیر ابراز کرد: اتاق بازرگانی قم نتیجه فعالیت‌های چهار و ساله خود را به‌صورت شفاف برای مردم ارائه دهد، سفرهای بی‌ثمر اعضای این اتاق به کشورهای دیگر بدون هیچ‌گونه خروجی بوده است.

حجازی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مثبت این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی قم این بوده که در آن کارت‌هایی که صرف مصرف انتخاباتی داشته ابطال و از چرخه اعتبار خارج‌شده است، حقیقت این است که اتاق بازرگانی قم ضعیف‌ترین کارنامه را در بین استان‌های دیگر دارد.

وی ادامه داد: با ادامه فعالیت این اتاق نمی‌توان امیدی بر اصلاح امور و بهبود وضعیت اقتصادی استان داشت، یکی از نیازهای اصلی استان شفافیت در هزینه کرد و درآمد بوده که باید در دوره به‌صورت واضح در سامانه این اتاق قرار بگیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjiyea.uqeitzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما