جمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : 75051
منبع : خبرگزاری تسنیم

امام‌ جمعه قم: دولتمردان ‌برای گرانی‌های سرسام‌آور فکر جدی کنند

قم نيوز : امام‌ جمعه قم گفت: دولتمردان باید مسئله معیشت مردم را جدی بگیرند و برای گرانی‌های سرسام‌آور فکر جدی کرده و با اخلالگران اقتصادی برخورد جدی کنند.
امام‌ جمعه قم: دولتمردان ‌برای گرانی‌های سرسام‌آور فکر جدی کنند/مردم منتظر برخورد با ‌‌مفسدان اقتصادی هستند
امام‌ جمعه قم: دولتمردان ‌برای گرانی‌های سرسام‌آور فکر جدی کنند/مردم منتظر برخورد با ‌‌مفسدان اقتصادی هستند
به گزارش قم نيوز آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مصلی قدس، رعایت تقوای الهی را به معنای نگه‌داشتن حریم، شرک نورزیدن به خدای متعال و رعایت حقوق مردم دانست و اظهار داشت: یکی از عوامل اصلی رعایت تقوا دشمن‌شناسی است.

وی با تفسیر آیه نخست سوره برائت گفت: در این آیه، مشرکان نقض عهد کرده بودند، خداوند و پیامبر اکرم(ص) از آن‌ها اعلام برائت کردند و این مشرکان چهار گروه بودند، نخست مشرکانی که با رسول گرامی اسلام عهد و پیمانی نداشتند که به آن‌ها 4 ماه مهلت داده‌شده که آزادانه بگردند، گروه دوم مشرکانی بودند که عهد و پیمان داشتند اما آن را نقض کردند و گروه سوم کسانی بودند که عهد و پیمان داشته و آن را نقض نکردند و گروه چهارم کسانی بودند که عهد و پیمان مدت‌دار داشتند و آن را نقض نکرده بودند.

امام‌جمعه قم بیان کرد: بعد از فتح مکه، پیامبر اکرم(ص) به امر خدا تصمیم به پاک‌سازی جزیره العرب از لوس مشرکان و کفار گرفتند، در آن سال برخی مسلمانان را برای حج به مکه فرستادند و آیات اول نازل شده  سوره حج را به شخصی که امیرالحاج بود دادند که در مکه قرائت کند.

سعیدی ادامه داد: این آیات به آن معنا بود که دنیای اسلام دیگر شرک و دشمنی با مسلمانان را تحمل نخواهد کرد، امیرالحاج کاروان مسلمانان به یکی از منازل مکه و مدینه رسیده بوده که حضرت علی(ع) از راه رسیدند و فرمودند پیامبر اکرم(ص) فرموده‌اند آیات برائت را به من بده تا من آن را بخوانم، تا آن زمان کفار همراه مسلمانان حج انجام می‌دادند و بعد از قرائت این آیات فرمودند که دیگر مشرکی حق شرکت در حج  را ندارد.

وی با بیان دلایل نقض عهد از سوی مشرکان عنوان کرد: مشرکان چند طایفه بودند برخی با حکومت اسلامی مخالف بوده  و در هر فرصتی جان مسلمانان را مورد تعرض قرار می‌دادند در این زمان بود که پیامبر اکرم(ص) از سوی خداوند متعال مأموریت یافت در برابر کفار و مشرکان بایستد.

امام‌جمعه قم در خطبه‌های دوم هفته نماز جمعه قم، بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری را مورداشاره قرار داد و ابراز کرد: برای تضمین عزت و پیشرفت این بیانیه، باید این مانیفست را به روش اجرایی، طرح و برنامه و الگوی حرکت تبدیل کرد، همچنین هرگاه صحبت از تصحیح خطاهای گذشته به میان می‌آید به معنای این است که با حکمت، عقلانیت و با شجاعت برخی از برنامه‌ها، تصمیم‌ها و اقدامات و روش‌ها را تصحیح و یا تکمیل کنیم و در این راه  از ظرفیت فرهیختگان حوزه و دانشگاه و عزم و اراده ملی و جوشش جوانان انقلابی به نحو احسن بهره‌مند شویم.

سعیدی با بیان اینکه آرمان‌ها و مسیر انقلاب اسلامی بعد از چهل سال همچنان تازه و با طراوت است، تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب معنویت و اخلاق را مورد تأکید قرار داده‌اند چراکه اخلاق‌مداری باوجود کمبودهای مادی زندگی را تبدیل به بهشت می‌کند و شکل‌گیری جامعه اخلاقی نیاز امروز جامعه بشری بوده و همچنین حلال همه مشکلات است بنابراین انتظار این است که اخلاق‌مداری تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

وی در ادامه با اشاره به دیدار بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه با رهبر معظم انقلاب گفت: 7 سال پیش در پی لشکرکشی اردوگاه استکبار به سوریه و استفاده ابزاری آمریکای جنایتکار رهبر معظم انقلاب فرمودند سوریه نباید بشکند و نمی‌شکند و این گونه هم شد، آمدن رئیس‌جمهوری سوریه به ایران نشانه پیروزی محور مقاومت و یأس و ناامیدی ترامپ و نتانیاهو است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب که بشار اسد قهرمان جهان عرب است، مطرح کرد: قدر و ارزش این ملاقات را کسانی مثل سید حسن نصرالله می‌دانند که در پی این دیدار اشک شوق می‌ریزد.

سعیدی در پایان با اشاره به مسئله معیشت مردم و شرایط اقتصادی کشور گفت: ملت قهرمان ایران در عرصه‌های مختلف علاقه خود را به انقلاب نشان داده‌اند و گفته‌اند که طرفدار جریان خاصی نیستند، اخیراً هم از رسانه ملی از کسانی که برای خرید به بازار رفته بودند مردم تأکید بر خرید کالای ایرانی داشتند بنابراین انتظار داریم دولتمردان هم مسئله معیشت مردم را جدی بگیرند و برای گرانی‌های سرسام‌آور فکر جدی داشته و با دستگاه‌ها و اخلالگران اقتصادی برخورد جدی کنند چراکه این اخلالگران با استکبار جهانی همدست هستند و مردم هم انتظار برخورد با اخلالگران و مفسدان اقتصادی را دارند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchzvnq.23nmmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما