شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 75066
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
قائم مقام مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) :

فضای مجازی و فیلم دو ابزار مهم برای ترویج سبک زندگی اسلامی است

قم نيوز : عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: فضای مجازی و فیلم دو ابزار مهم برای ترویج سبک زندگی اسلامی است.
فضای مجازی و فیلم دو ابزار مهم برای ترویج سبک زندگی اسلامی است
فضای مجازی و فیلم دو ابزار مهم برای ترویج سبک زندگی اسلامی است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمود رجبی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایشان در بخشی از این بیانیه به زیان هایی که سبک زندگی غربی به کشور وارد کرده اشاره کرده اند که نشان دهنده نگاه دقیق ایشان به این مهم است.

وی با بیان این که باید سبک زندگی اسلامی در جامعه پیاده شود، ادامه داد:  اولین نکته این است که با بررسی دقیق آثار سبک زندگی غربی ، سبک زندگی فردی به چالش کشیده شده و نقاط ضعف چه به لحاظ فکری و عملی نشان داده شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ابراز داشت: علاوه بر این تاثیری که سبک زندگی غربی در جامعه داشته به همراه آفت های فراوانی که معلول زندگی فردی است نشان داده شود.

 وی در خصوص راهکار مقابله با ترویج سبک زندگی غربی گفت: برنامه های که سبک زندگی فردی را مستقیم و غیر مستقیم القا می کنند به مردم معرفی شوند .

حجت الاسلام و المسلمین رجبی خاطر نشان کرد: برای این مهم می توان از ظرفیت فیلم ها و فضای مجازی برای ترویج سبک زندگی اسلامی بهره گرفت.

 وی ادامه داد: فواید ،آثار و کارآمدی سبک زندگی اسلامی در حل بحران های فکری ،روانی و اجتماعی باید به خوبی برای مردم نشان داده شود.

قائم مقام مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم این چند گام را برداریم قطعا انسان ها در هر شرایطی باشند طبق فطرت خودشان خواستار کمال، زندگی با سعادت، با آرامش ،بدون اضطراب و بدون افسردگی هستند و اگر برای این گونه افراد روشن شود که سبک زندگی اسلامی این آثار مثبت را به دنبال دارد قطعا به سمت آن گرایش پیدا خواهند کرد.

وی با بیان این که سبک زندگی غربی همواره بر تنش ها ، افسردگی ها ، هیجانات و بحران های اجتماعی می افزاید، تاکید کرد: متاسفانه در طی این سال ها نتوانستیم زیبایی های سبک زندگی اسلامی که در بیانات اهل بیت و قران آمده را به خوبی نشان بدهیم.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی تصریح کرد: این وظیفه ای همه جانبه است یعنی باید همه ای اقشار جامعه، نهاد ها و دستگاه ها وارد عمل شوند البته هیچ دستگاهی نباید با این بهانه که مردم نمی آیند از مسئولیت خودش شانه خالی کند.

وی افزود: در این زمینه می طلبد همه با هماهنگی و با هم افزایی نیرو ها وارد عمل شوند و با این هجومی که غرب در این زمینه علیه جوانان و حتی کودکان به راه انداخته مقابله کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی خاطر نشان کرد: همان طوری که غرب با تمام امکانات و  نیرو هایش هجوم همه جانبه ای آورده ما هم باید با مقابله به مثل همه جانبه و زیر سوال بردن و به چالش کشیدن فرهنگ غربی به این تهاجم ها پاسخ دهیم.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcd9z05.yt0k96a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما