شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 75092
منبع : خبرگزاری تسنیم

خانم ابتکار: مجلس قانون مقابله با خشونت علیه زنان را تدوین می‌کند

قم نيوز : معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مجلس شورای اسلامی در حمایت از زنان در برابر این آسیب نیز لوایحی را در دستور کار خود قرار خواهد داد و قانون مقابله با خشونت علیه زنان را تدوین می‌کند.
مجلس قانون مقابله با خشونت علیه زنان را تدوین می‌کند
مجلس قانون مقابله با خشونت علیه زنان را تدوین می‌کند
به گزارش قم نیوز معصومه ابتکار عصر امروز در آئین افتتاح نخستین دوره پیرامون مطالعات زنان که در سالن اجتماعات دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، اظهار داشت: رفع موانع پیشِ‌روی زنان و خانواده از اهداف بلند دولت است.

وی مسئله تقابل بین وظایف مادری، همسری زن با اشتغال و فعالیت‌های اجتماعی آن را مورد توجه قرار داد و افزود: وظیفه حساس خانواده و مادری نباید فدای فعالیت‌های اجتماعی و اشتغال زنان شود، مجلس شورای اسلامی بر کاهش این آسیب در سال‌های گذشته قدم‌های مثبتی برداشته است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: ورزش یکی از جلوه‌های حضور موفق زنان در سال‌های اخیر است، یک‌سوم مدال‌های بین‌المللی و جهانی به‌دست‌آمده در عرصه ورزش کشور توسط بانوان و زنان کسب شده است.

ابتکار با تأکید بر تأثیر مثبت انقلاب اسلامی در حضور آزادانه زنان در عرصه‌های مختلف زندگی اجتماعی ابراز کرد: با نگاه مردم‌سالارانه، امام راحل بستر لازم برای فعالیت‌های اجتماعی زنان در جامعه فراهم شده و از این طریق نیز حجم و کمیت موفقیت‌های علمی، مدیریتی، سیاسی و غیره زنان هرسال بیشتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه زن در نظام اسلامی بر مبنای کرامت انسانی وی تعریف شده و از این منظر زن و خانواده در ایران از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار بوده و در عرصه‌های مختلف اجتماعی نیز حضور پویا و نقش‌آفرینی دارند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده برخی مشکلات پیشِ‌روی فعالیت پویاتر بانوان در جامعه را مدنظر قرار داد و اضافه کرد: باوجود تلاش‌های صورت‌گرفته همچنان وضعیت فعالیت بانوان در برخی از عرصه‌های اجتماعی با موانعی جدی روبه‌رو است. افزایش بی‌سابقه آمار تحصیل‌کردگان دانشگاهی از دستاوردهای مهم انقلاب در مورد زنان است.

ابتکار ادامه داد: خانواده در اسلام به‌عنوان یک اصل مهم مورد توجه بوده و حضور زنان در اجتماع نیز باید تابعی از این اصل بوده و بنیان خانواده صدمه‌ای وارد نکند، آن چیزی که امروز در مورد زنان احساس می‌شود ایجاد بسترهای لازم برای فعالیت مثبت زنان در اجتماع بدون آسیب رسیدن به بنیان خانواده و وظایف دیگری زنانگی است. مجلس شورای اسلامی در حال تدوین طرح‌هایی برای مقابله با خشونت علیه زنان و دیگر معضلات احتمالی حضور زن در اجتماع است.

وی با تأکید بر افزایش آمار زنان باسواد کشور در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: بیش از 90 درصد زنان شهرنشین و 70 درصد زنان روستایی باسواد هستند درحالی‌که قبل از انقلاب این آمار بسیار نگران‌کننده بود.
ابتکار گفت: طلاق یکی از آسیب‌های جامعه امروز است، مجلس شورای اسلامی در حمایت از زنان در برابر این آسیب نیز لوایحی را در دستور کار خود قرار خواهد داد و این در حالی است که  تبدیل‌شدن زن به کالا و روابط آزاد بین دو جنس یکی از چالش‌های دنیای امروز در کشورهای غربی است.
 
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccixqm.2bqpo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما