کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

600 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم پرداخت شد

خبرگزاری تسنیم , 12 اسفند 1397 ساعت 20:01

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم از پرداخت بیش از ۶۰۰ میلیارد و ۴۴۵ میلیون تومان تسهیلات رونق از ابتدای سال مالی امسال در استان خبر داد.


به گزارش قم نیوز محمود سیجانی عصر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت:روند پرداخت تسهیلات رونق تولید در ماه‌های اخیر روند بهتری به خود گرفته است.

وی با اشاره به حجم پرداخت تسهیلات رونق تولید در قم افزود: از ابتدای آغاز تسهیلات رونق تولید در قم تاکنون بیش از  600 میلیارد و 445 میلیارد تومان تسهیلات در قم پرداخت‌شده است، سهمیه امسال قم از محل تسهیلات رونق تولید 900 میلیارد تومان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تأکید کرد: بانک صنعت و معدن قم بیشترین سهم را در پرداخت تسهیلات رونق تولید از ابتدای آغاز این طرح در استان داشته است، درمجموع بیش از 3 هزار و 90 میلیارد ریال از تسهیلات پرداخت‌شده توسط سه بانک عامل اصلی در قم انجام‌گرفته است.

سیجانی اهمیت تشکیل شورای هماهنگی بانک‌های قم در پرداخت تسهیلات را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: اگر تعامل این شورا با ستاد تسهیل سیر بهتری به خود بگیرد روند پرداخت تسهیلات رونق تولید در استان بیشتر می‌شود، تعداد زیاد متقاضیان دریافت تسهیلات رونق تولید از عوامل کندی پرداخت‌ها در قم است.

وی با انتقاد از کم بودن پرداخت‌های صورت گرفته در بخش گردشگری قم ابراز کرد: همچنان حجم پرداختی‌های صورت گرفته‌شده در بخش گردشگری کم از دو بخش صنعت و جهاد کشاورزی است، تاکنون در بخش صنعت قم هزار و 800 میلیارد ریال و در بخش جهاد نیز 90 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: بالغ‌بر 520 میلیارد ریال از پرداختی‌های صورت گرفته در بخش صنعت استان مربوط به انتقالی‌های سال 96 است، درمجموع امسال و انتقالی‌های سال 96 چیزی بالغ‌بر 2 هزار و 440 میلیارد ریال در بخش صنعت قم به مرحله پرداخت قطعی رسیده است.

سیجانی اضافه کرد: در بخش گردشگری قم امسال 84 میلیارد و 700 میلیون ریال پرداخت قطعی صورت گرفته است درحالی‌که سهم این بخش بسیار بیشتر از این مقدار پرداخت است، امسال 600 میلیارد تومان تسهیلات برای بخش صنعت قم در دو بخش بازسازی و نوسازی واحدهای فرسوده و رونق تولید و تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی در نظر گرفته‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی قم نیز عملکرد نسبتاً قابل قبولی شاهد هستیم امسال 29 میلیارد و 300 میلیون تومان برای بخش جهاد استان به مرحله پرداخت قطعی رسیده است، بخش جهاد قم تا پایان خرداد سال آینده با 2 هزار و 500 میلیارد دیگر را نیز جذب کند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 75147

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75147/600-میلیارد-تومان-تسهیلات-رونق-تولید-قم-پرداخت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir