دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : 75178
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل کمیته امداد استان قم مطرح کرد

رشد 20 درصدی کمک‌های مردم قم به کمیته امداد

قم نيوز : مدیرکل کمیته امداد استان قم گفت: درآمد محقق شده این نهاد در سال جاری 20 درصد نسبت به سال گذشته و 10 درصد نسبت به کل برنامه سال 97 رشد داشت.
رشد 20 درصدی کمک‌های مردم قم به کمیته امداد
رشد 20 درصدی کمک‌های مردم قم به کمیته امداد
به گزارش قم نیوز اکبر میرشکار ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به عملکرد کمیته امداد استان اظهار کرد: این نهاد در سال جاری به دلیل مشکلات اقتصادی، سال سختی داشت و کمیته امداد برای تامین حداقل‌ها برای نیازمندان تلاش کرد، در سال جاری 22 هزار و 587 خانوار تحت حمایت این نهاد بودند و بیش از 6 هزار خانوار به مستمری بگیران کمیته امداد در قم اضافه شدند.

وی ادامه داد: در سال 96 بیش از دو هزار خانوار مددجوی کمیته امداد استان قم با ایجاد اشتغال، توانمند شده بودند، اما مشکلات اقتصادی موجب شد که در سال جاری تعدادی از خانوارهای جدید در استان، مستمری بگیر کمیته امداد شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: در سال جاری 20 هزار و 663 خانوار در استان از کمیته امداد مستمری دریافت کردند، 41 هزار و 159 نفر در استان قم مددجوی این نهاد هستند که 3.2 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

میرشکار با اشاره به وضعیت مددجویان کمیته امداد استان قم اظهار کرد: سه هزار و 900 دانش آموز، 459 دانشجو و طلبه، هزار و 880 یتیم، 15 هزار و 40 زن سرپرست خانوار، 15 هزار سالمند بالای 60 سال و هزار و 500 نفر بیمار صعب العلاج جزو مددجویان این نهاد در استان هستند.

وی ادامه داد: کل درآمد کمیته امداد استان قم در 11 ماه سال جاری در قالب مواردی همچون زکات، اکرام ایتام، صدقات و مبتنی بر نیاز، 38 میلیارد تومان بود، درآمد محقق شده این نهاد در سال جاری 20 درصد نسبت به سال گذشته و 10 درصد نسبت به کل برنامه سال 97 رشد داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: بالاترین رشد درآمدهای این نهاد مربوط به زکات و اکرام ایتام بود و هر شهروند قمی به صورت متوسط در 11 ماه سال 97 حدود 29 هزار و 400 تومان به کمیته امداد کمک کردند.

میرشکار تعداد حامیان ایتام در استان قم را 17 هزار نفر دانست و تصریح کرد: هر یتیم در استان در 11 ماه نخست سال 97 به صورت میانگین سه میلیون و 560 هزار تومان به صورت مستقیم از حامیان خود دریافت کرد، بالاترین سرانه کمک‌های مردمی در سرفصل‌های صدقات و اکرام ایتام در کشور مربوط به استان قم است.

وی ادامه داد: 10 خدمت کمیته امداد استان قم از فردا 14 اسفندماه با تلفن همراه و اینترنت به مددجویان ارائه می‌شود و این مددجویان خواهد توانست که بدون مراجعه حضوری به این نهاد، از خدمات کمیته امداد استفاده کنند، سامانه الکترونیکی برای این کار در کمیته امداد ایجاد شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قم افزود: یکی از برنامه‌های مهم این نهاد در سال آینده، مردمی کردن خدمات کمیته امداد است و این نهاد در سال 98 تا حد امکان از ظرفیت مساجد، هیأت‌ها، مدارس، اصناف و معتمدین محلی برای شناسایی به موقع نیازمندان و رسیدگی به آن‌ها استفاده خواهد کرد.

میرشکار با اشاره به جشن نیکوکاری در استان قم اظهار کرد: از روز 14 الی 21 اسفندماه هفته احسان و نیکوکاری در استان برگزار خواهد شد و در این مدت صندوق‌های جمع آوری کمک‌های مردمی در کلیه ادارات، مساجد و مراکز تجاری و خرید برپا خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: مجمع مدیران خیراندیش مدارس برای نخستین بار در کشور در استان قم راه اندازی شد و 200 مدرسه برخوردار در استان معین مدارس ضعیف در قم شدند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdch6znq.23nmqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما