سه شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 75218
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد

افزایش سرانه فضای سبز شهر قم به بیش از 19 متر مربع/دانشگاه امام صادق(ع) نسبت به حفظ پارک سالاریه نگاه مثبتی ندارد

قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: 19.39 متر مربع به ازای هر شهروند قمی در شهر مقدس قم فضای سبز داریم که این آمار در سال 94 نزدیک به 16 متر مربع بوده است، این نشان می‌دهد که وضعیت ما نسبت به کلانشهرهای کشور مطلوب‌تر است.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد: افزایش سرانه فضای سبز شهر قم به بیش از 19 متر مربع/دانشگاه امام صادق(ع) نسبت به حفظ پارک سالاریه نگاه مثبتی ندارد
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد: افزایش سرانه فضای سبز شهر قم به بیش از 19 متر مربع/دانشگاه امام صادق(ع) نسبت به حفظ پارک سالاریه نگاه مثبتی ندارد
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان در سالن جلسات سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال 94 بوستان‌های شهر قم 277 مورد بوده است، اظهار کرد: این تعداد در بهمن ماه سال جاری به 350 مورد رسیده است هر چند 13 پارک شهری نیز داریم که با توجه به افزایش قیمت‌ها و مشکلات دیگر تاکنون به بهره‌برداری نرسیده اما امیدواریم تا سه ماه نخست سال آینده به افتتاح برسد.

وی اضافه کرد: آمار جمعیت شهر مقدس قم یک میلیون و 161 هزار نفر بوده که تا پایان بهمن‌ماه سال جاری به یک میلیون و 247 هزار نفر رسیده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خاطرنشان کرد: 19.39 متر مربع به ازای هر شهروند قمی در شهر مقدس قم فضای سبز داریم که این آمار در سال 94 نزدیک به 16 متر مربع بوده است، این نشان می‌دهد که وضعیت ما نسبت به کلانشهرهای کشور مطلوب‌تر است.

وی با بیان اینکه سرانه جنگلی شهر قم 12 متر مربع بوده که تا بهمن‌ماه سال جاری به 15.03 رسیده است، عنوان کرد: سرانه بوستان‌های شهری برای هر شهروند در سال 94 بیش از 3.60 بوده که در سال جاری به 4.36 رسیده است.

جوادیان عنوان کرد: یکی از سیاست‌های ما در شهرداری این است که بوستان‌هایی که قابلیت تبدیل شدن به بوستان‌های شهری را دارند را مورد توجه قرار دهیم و برای این مورد نیز سرمایه‌گذاری‌های لازم را دنبال کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه عملیات محوطه‌سازی بزرگ‌ترین شهربازی شهر قم آغاز شده و قرارداد آن با بخش خصوصی به انجام رسیده است، مطرح کرد: این شهربازی در بوستان غدیر و میان مجموعه آب و تاب و کهکشان غدیر قرار دارد که بهره‌برداری از این شهربازی نیز به یکی از شرکت‌های توانمند در حوزه شهربازی سپرده می‌شود و عملیات ساخت و نصب آن تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد.

جوادیان با بیان اینکه کمپینگ بزرگ شهر قم در بوستان غدیر با مساحتی بیش از 16 هکتار درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: هر شب می‌توانیم چهار هزار نفر را در بوستان غدیر ساماندهی کنیم.

وی از آغاز پروژه پارک کوهستانی هزار و 200 هکتاری جنوب شهر قم از بوستان کوثر میدان مفید تا کوه دو برادران در نزدیکی مسجد مقدس جمکران یاد کرد و ادامه داد: برای این پروژه امسال 25 میلیارد تومان بودجه هزینه شده که این بودجه در سال آینده به 35 میلیارد تومان خواهد رسید و امیدواریم بتوانیم از بودجه‌های ملی و استانی نیز جذب لازم را داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از اجرای طرح مطالعات باغ گیاه‌شناسی شهر قم  یاد کرد و ادامه داد: 75 گونه درخت جدید شناسایی و از جنوب و شمال خریداری شده که با شرایط قم تناسب لازم را دارد و می‌توانیم از آن‌ها در سال آینده استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح تصفیه جامع پساب فاضلاب و خاکستری در دستور کار قرار گرفته است، گفت: استفاده نادرست از این فاضلاب در بخش‌های تولیدی و کشاورزی تهدید جدی برای سلامت مردم خواهد بود که مسئولان این موضوع توجه لازم را ندارند.

جوادیان با بیان اینکه درختکاری در قم نیازمند مشارکت مردم است، تصریح کرد: امیدواریم در سال آینده خیابان و معابری بدون درخت نداشته باشیم و بعد از آن بتوانیم به کوچه‌ها و معابر ورود کرده و از مشارکت مردم به شیوه گسترده‌تر استفاده کنیم.

وی به کمبود بسترهای تفریحی در شهر قم اشاره کرد و افزود: شهربازی پارک 72 تن بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری همچنان شهربازی خواهد ماند و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی وضعیتی بهتر از گذشته نیز خواهد داشت.

جوادیان یادآور شد: قرارداد بخش خصوصی در شهربازی پارک علوی در سال 94 به پایان رسید و امیدواریم سالن هزار متری برای بازی‌های کامپیوتری ایجاد و از 6 هزار متر باقیمانده نیز برای نصب دستگاه‌های جدید استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یک میلیون اصله درختچه، 210 هزار اصله درخت و 5 و نیم میلیون گلدان در سال جاری در سطح فضای سبز شهر مقدس قم مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه 70 هزار اصله درخت برای توزیع در میان شهروندان در هفته درختکاری درنظر گرفته شده است، عنوان کرد: امسال گل‌های رز، نسترن و کاغذی نیز برای توزیع در هشت ایستگاه در هشت منطقه شهری پیش‌بینی شده است.

وی از وضعیت درخت‌های پارک سالاریه قدیم قم یاد کرد و گفت: دادستانی مجوز ورود سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم به محدوده مالکیت دانشگاه امام صادق(ع) را صادر کرده است تا این سازمان بتواند علاوه بر حراست از درخت‌های باقیمانده نسبت به کاشت درخت‌های جدید نیز اقدام کند اما تاکنون دانشگاه نسبت به کاشت این درختان نگاه مثبتی نداشته است.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdcc4iqm.2bqps8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما