چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 75270
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله صافی گلپایگانی: موقوفات فراموش شده در کشور احیا شود

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان گفت: وقف یکی از عواملی است که می‌تواند ضامن منفعت‌های اجتماعی شده و باید موقوفات فراموش‌شده نیز احیا شود.
آیت‌الله صافی گلپایگانی: موقوفات فراموش شده در کشور احیا شود
آیت‌الله صافی گلپایگانی: موقوفات فراموش شده در کشور احیا شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی امروز در دیدار با حجت‌الاسلام‌ سید مهدی خاموشی رئیس و جمعی از معاونان سازمان اوقاف با اشاره با اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: وقف سنت حسنه‌ای است که در طول تاریخ همیشه وجود داشته و مورد رضایت خداوند و امام زمان (عج) قرار داشته و سبب برکات زیادی بوده است.

وی با تأکید بر رعایت نظر واقفان و دستورات شرع در این حوزه افزود: یکی از دلایل ماندگاری وقف حفظ نیات واقفان بوده و باید نظر و نیت آن‌ها به‌صورت دقیق  و کامل اجرا شود تا سبب جلب اعتماد عمومی در جامعه شود.

مرجع تقلید شیعیان یکی از مصادیق صدقه جاریه در قرآن را وقف عنوان کرد و گفت: وقف یکی از عواملی است که می‌تواند ضامن منفعت‌های اجتماعی شده و باید موقوفات فراموش‌شده  نیز احیا شود.

وی به توجه واقفان به نیازهای روز جامعه در امر وقف اشاره کرد و خاطرنشان کرد: باید هنگام شناسایی املاک وقفی به  الفاظ و نیات واقفان  که در آن‌ها به‌کاررفته توجه کرد و  هر چه بیشتر در احیایی فرهنگ وقف حرکت کنیم.

استاد برجسته حوزه علمیه قم وقف را سنت حسنه نبوی معرفی کرد و ادامه داد: وقف می‌تواند به گسترش دین و معارف اسلامی کمک کرده و عظمت اسلام را هر چه بیشتر در جهان اشاعه دهد،  وقف برای حوزه‌های علمیه به‌عنوان سفیران دین اسلام می‌تواند تسریع بخش این امر باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcawun0.49nm015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما