کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله اعرافی: رفع تهدیدهای منابع طبیعی نیازمند مشارکت اقشار مختلف مردم است

خبرگزاری فارس , 15 اسفند 1397 ساعت 18:15

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از تهدیدهای موجود در حوزه منابع طبیعی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های فعلی کشور نام برد و گفت: رفع تهدیدهای موجود این حوزه علاوه بر اهتمام دستگاه‌ها، نیازمند حضور و مشارکت پرشور اقشار مختلف مردم است.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی عصر امروز در مراسم روز ملی درختکاری و آیین افتتاح و بهره‌برداری از 22 پروژه فضای سبز شهرداری قم که در سالن همایش‌های شهرداری برگزار شد، با اشاره به اینکه شهرداری قم دوره فعالی و قابل تقدیری را آغاز کرده است، اظهار کرد: مسؤولان فعلی شهرداری خدمات پیشینیان را پاس داشته و فعالیت‌های ابتکاری را به آن خدمات اضافه کرده‌اند.

وی رویکرد نخست شهرداری در مدیریت کلان و پیگیری برنامه‌های بلند مدت را قابل تقدیر دانست و اضافه کرد: رویکرد دوم شهرداری مشارکت دادن مردم در فعالیت‌های شهری است که به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نگاه فرهنگی، علمی، اخلاقی و معنوی شهرداری قم را مطلوب خواند و عنوان کرد: روح اخلاقی، معنوی، اجتماعی و عدالت باید در دل برنامه‌های مجموعه‌ها و نهادهای مختلف خود را نشان دهد و تلاش سازمان‌ها باید به صورتی باشد که اخلاق، معنویت، فرهنگ و ارزش‌های اجتماعی و دینی در جامعه تجلی پیدا کند.

وی بر لزوم ترویج نگاه جهادی و انقلابی تاکید کرد و گفت: رهبر انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم تاکید فرمودند که هر جا انقلابی و جهادی اقدام کردیم و از ما می‌توانیم سخن به میان آوردیم قله‌های بلندی را فتح کردیم. در دفاع مقدس و دفاع از حرم هر جا نگاه بزرگ و آینده‌نگر داشتیم کارهای بزرگی را رقم زدیم به همین علت امیدواریم این نگاه و روحیه در عرصه‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه شهر قم در حوزه‌های منابع طبیعی، محیط زیست و فضای سبز با چالش‌های جدی روبرو است، عنوان کرد: پرداختن به دغدغه‌های موجود در این عرصه و رفع مشکلات نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی است.

اعرافی از تهدیدهای موجود در حوزه منابع طبیعی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های فعلی کشور نام برد و ادامه داد: رفع تهدیدهای موجود این حوزه علاوه بر اهتمام دستگاه‌ها، نیازمند حضور و مشارکت پرشور اقشار مختلف مردم است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری باید حمایت‌های فعلی خود در حوزه فضای سبز را ادامه دهد، تصریح کرد: حوزه‌های علمیه نیز آمادگی لازم را دارند تا در راستای رفع مشکلات مورد نظر در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست مشارکت کنند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 75310

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75310/آیت-الله-اعرافی-رفع-تهدیدهای-منابع-طبیعی-نیازمند-مشارکت-اقشار-مختلف-مردم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir