پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 75336
منبع : خبرگزاری فارس

شفافیت در بودجه و اطلاع‌رسانی عمومی به اولویت نخست بودجه سال ۹۸ شهرداری قم تبدیل شود

قم نيوز : استاندار قم گفت: شفافیت در بودجه و اطلاع‌رسانی عمومی به اولویت نخست بودجه سال ۹۸ شهرداری قم تبدیل شود، حفظ توازن منطقه‌ای از مهم‌ترین نیازهایی بوده که در بودجه سال آینده شهرداری باید حفظ شود.
شفافیت در بودجه و اطلاع‌رسانی عمومی به اولویت نخست بودجه سال ۹۸ شهرداری قم تبدیل شود
شفافیت در بودجه و اطلاع‌رسانی عمومی به اولویت نخست بودجه سال ۹۸ شهرداری قم تبدیل شود
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در هشتاد و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: تعامل بین مسئولان استان قم در کمتر شهر کشور مشاهده می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت مسئله مدیریت شهری افزود: شورای شهر و شهرداری قم بار بزرگی از مسئولیت‌ها و رسالت‌های دولت را بر دوش می‌کشند که حوزه مسئولیتی بسیار سنگین و مهمی هستند.

استاندار قم ابراز کرد: شفافیت در بودجه و اطلاع‌رسانی عمومی به اولویت نخست بودجه سال 98 شهرداری قم تبدیل شود، حفظ توازن منطقه‌ای از مهم‌ترین نیازهایی بوده که در بودجه سال آینده شهرداری باید حفظ شود.

سرمست ادامه داد: متأسفانه شاهد نوعی عدم توازن و عدالت در توزیع امکانات و سرانه‌های عمومی در بین مناطق قم هستیم که امید می‌رود در بودجه شهرداری قم در سال‌های آینده موردتوجه قرارگرفته و فاصله‌های ایجادشده از بین برود.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای شهرداری قم اضافه کرد: شهرداری قم افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام و شاخص را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهد، ساماندهی هسته مرکزی شهر، تقاطع‌های غیرهمسطح و متروی قم از مهم‌ترین مسائلی بوده که امید می‌رود در سال 98 توجه ویژه‌ای نسبت به آن‌ها صورت بگیرد.

استاندار قم ابراز کرد: توجه به بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری و توسعه فضای سبز از اولویت‌های شهرداری قم در سال آینده باشد، احداث دو بوستا 1000 هکتاری ازجمله پروژه‌های شاخصی بوده که عملیات اجرایی آن آغازشده و امید می‌رود در مدت 5 سال آینده به‌صورت کامل تکمیل و راه‌اندازی شود.

استاندار قم با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری مذهبی اضافه کرد: برای توسعه توریست مذهبی باید در درجه نخست به سراغ زیرساخت‌های موردنظر رفته و آن‌ها را تأمین کرد، توسعه مراکز اقامتی و پارکینگ ازجمله مصادیق اصلی توسعه زیرساختی است.

سرمست خاطرنشان کرد: روان‌سازی ترافیک یکی از نیازهای اصلی شهر قم است، گره‌های ترافیکی شهر قم در ایام مناسبتی بسیار آزاردهنده و کلافه کننده است، شهرداری برای روان‌سازی ترافیک در سال 98 برنامه‌ریزی کند.

وی بیان کرد: متأسفانه برخی از پروژه‌های استانی بدون نگاه‌های کارشناسی در قم مانند منوریل آغازشده و امروز باید به هر نحوی که شده تعیین تکلیف شوند، استان قم از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بلاتکلیف استقبال و حمایت می‌کند. مسئولان استان در اسرع وقت وضعیت پروژه‌های بلاتکلیف را مشخص کنند.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdcd9s05.yt0ks6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما