پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۰
کد مطلب : 75357
منبع : خبرگزاری فارس

رشد 3 برابری اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش

قم نيوز : وزیر آموزش و پرورش از رشد سه برابری اعتبارات عمرانی این وزارتخانه در سال 97 خبر داد و گفت: در بودجه سال آینده هم رشد سه برابری اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش پیش بینی شده است.
رشد 3 برابری اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش
رشد 3 برابری اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش
به گزارش قم نیوز سید محمد بطحایی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به وضعیت کشور اظهار کرد: وضعیت کشورمان در زمان کنونی، شرایط خطیری است و دشمنان این بار با شگرد و مدل جدیدی به میدان مقابله با ملت ایران آمدند و آن‌ها معیشت مردم و اقتصاد کشورمان را هدف قرار داده اند.

وی ادامه داد: باید فرآیندهای کاری در آموزش و پرورش به گونه ای اصلاح شود که کمترین نیاز به مراجعه حضوری مردمی به این اداره باشد و اختیارات وزیر آموزش و پرورش در این زمینه را به استان قم تفویض می‌کنم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: شرایط معیشت معلمان مثل همه اقشار، سخت شده است و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور به دنبال بهبود معیشت معلمان هستیم.

بطحایی راه کاهش آسیب‌های اجتماعی را توجه به آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: زمانی که جوانان از مدارس فارغ التحصیل شدند، دیگر به فکر فرهنگ سازی افتادن دیر است، اولویت نخست فرهنگ سازی، کار در مدارس باشد.

وی ادامه داد: مدارس گذشته به گونه ای بودند که دانش آموزان نشانه‌های خلقت را می‌دیدند و آرامش در این مدارس حاکم بود و تحصیل در مدارس گذشته، خاطره خوش برای دانش آموزان به دنبال داشت، اما در مدارس کنونی که امکان تحرک برای دانش آموزان وجود ندارد، تاب آوری دانش آموزان کم می‌شود.

وزیر آموزش‌وپرورش افزود: 99 درصد اعتبارات این وزارتخانه مربوط به حقوق است، آن هم حقوقی که فرهنگیان از آن رضایت ندارند، بالاترین پرداخت معوقات آموزش و پرورش با عنایت دولت و مجلس طی دو سال اخیر رخ داد.

بطحایی با اشاره به اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش اظهار کرد: در سال 97 شاهد رشد سه برابری این اعتبارات بودیم، در بودجه سال آینده هم رشد سه برابری اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش پیش بینی شده است که نشان از توجه دولت به این بخش دارد.

وی ادامه داد: باید روش اداره آموزش و پرورش را تغییر بدهیم در غیر این صورت با وضعیت اداره کنونی این وزارتخانه، 9 سال دیگر باید تمام بودجه کشور به آن اختصاص پیدا کند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: معلمان با وجود مشکلات معیشتی، به وظیفه خود در زمینه تعلیم و تربیت دانش آموزان می‌پردازند و باید به روزی برسیم که معلمان دیگر دغدغه شغل دوم نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: برای ایمن کردن بخاری‌های مدارس استان قم نیاز به 57 میلیارد تومان اعتبار وجود دارد که در صورت اختصاص 27 میلیارد تومان از منابع استانی، وزارت آموزش و پرورش 30 میلیارد تومان به این کار اختصاص می‌دهد تا این کار طی دو سال انجام شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcguw9u.ak9nn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما