کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

57 میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت‌های گرمایشی مدارس قم اختصاص یافت

خبرگزاری تسنیم , 16 اسفند 1397 ساعت 22:01

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای تأمین زیرساخت‌های گرمایشی قم ۵۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۳۰ میلیارد تومان از آن را آموزش و پرورش و ۲۷ میلیارد تومان نیز توسط مسئولان استان تأمین می‌شود.


به گزارش قم نیوز سید محمد بطحایی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: قم یکی موفق‌ترین استان‌های کشور در ایجاد همگرایی برای حل مشکلات آموزش و پرورش و تشکیل شورای این نهاد در استان است.

وزیر آموزش و پرورش مشکلات اقتصادی جامعه را مورد توجه قرار داد و افزود: حقیقت این بوده که شرایط امروز کشور شرایطی خطیری بوده که با حربه اقتصادی، معیشت مردم را مورد هدف قرار داده است.

وی ابراز کرد: با توجه به مشکلات سخت اقتصادی و معیشتی باید آستانه تحمل مردم به شدت مورد توجه قرار بگیرد، فراینده‌های کاری آموزش و پرورش در شرایط فعلی باید به نحوی دنبال شود که کارهای اداری فرهنگیان در کمترین و کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام بگیرد.

   بطحایی ادامه داد: آموزش و پرورش برای کوتاه کردن بروکراسی‌های اداری نهایت آمادگی را داشته و آماده هرگونه تفویض اختیاری به مدیران استانی است، آموزش و پرورش باید در برابر شرایط جدید اقتصادی آماده بوده و نسبت به آینده سخت اقتصادی هوشیار باشد.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: حقیقت این بوده که دشمن امروز ایران، اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد و با هرکسی در برابر آن بایستد با قدرت برخورد می‌کند، حوادث و وضعیت کشورهایی مانند یمن، عراق و سوریه مصداق بارزی از عمق نامردی و دشمنی دشمنان انقلاب است.

وی با مورد خطاب قرار دادن فرهنگیان سراسر کشور در شرایط سخت معیشتی حاکم بر جامعه گفت: اگر امروز شرایط معیشت فرهنگیان سخت شده باید این شرایط با تدبیر پیش برده و مشکلات معیشتی بهانه‌ای برای سوءاستفاده و نفوذ دشمن در آموزش و پرورش نشود، مشکلات آموزش و پرورش را باید با تدبیر و بصیرت به پیش برد.

بطحایی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم آسیب‌های اجتماعی کاهش پیداکرده نزاع‌های خیابان‌های کم شود باید عاطفه مردم تقویت شود، رحم و مروت بیشتر شود یا پله‌های دادگستری خلوت‌تر شود، باید به آموزش و پرورش برگشته و توجه و مهارت‌های زندگی را در پای تخته‌سیاه به دانش آموزان یاد بدهیم.

وی اضافه کرد: در مدارس قدیمی ایران نشانه‌های خلقت و معرفت‌شناسی به صورت ملموس در معرض دید دانش آموزان قرار داشت  و آرامش خاصی در مدرسه موج می‌زد، اما امروز سبک مدرسه‌سازی کشور بسیار خشک و بی‌عاطفه است، در مدارس امروز امکان تحرک و فعالیت‌های گروهی وجود ندارد، سبک مدرسه‌سازی امروز با بحران محرومیت روبه‌رو شده است، وجود ساختمان‌های بلندمرتبه در جوار مدارس آرامش روانی را از دانش آموزان گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش سبک‌های خشن، بی روح، بی‌عاطفه و برگرفته از غرب را در مدرسه‌سازی مورد انتقاد قرار داد و تأکید کرد: سبک فعلی مدرسه‌سازی کشور تاب‌آوری و تحمل‌پذیری دانش آموزان به ویژه دختران را کاهش می‌دهد و آنها در آینده با مشکلاتی جدی در زندگی مشترک و وظیفه مادری روبه‌رو می‌کند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 99 درصد اعتبارات آموزش و پرورش صرف حقوق معلمان شده و برای کاهش آسیب‌های اجتماعی فقط یک درصد از اعتبارات باقی می‌ماند، در دو سال اخیر بالاترین رقم پرداخت معوقات رخ داده است، در سال 97 اعتبارات عمرانی سه برابر 96 و در سال 98 سه برابر 97 خواهد بود.

بطحایی تأکید کرد: با بهره‌وری بالا باید هزینه‌های جاری آموزش و پرورش را کاهش بدهیم، برای تأمین زیرساخت‌های گرمایشی قم 57 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که 30 میلیارد تومان از آن را آموزش و پرورش و 27 میلیارد تومان نیز توسط مسئولان استان تأمین می‌شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 75358

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75358/57-میلیارد-تومان-تأمین-زیرساخت-های-گرمایشی-مدارس-قم-اختصاص-یافت

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir