کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قم در هفته ای که گذشت

از وخیم شدن وضعیت دریاچه نمک تا اختصاص بودجه برای فرودگاه قم

18 اسفند 1397 ساعت 11:30

وخیم شدن دریاچه نمک ، الکترونیکی شدن مرکز خدمات سرمایه گذاری ، پیشرفت فیزیکی60 درصدی مترو ، بازگشایی شهربازی 72 تن و اختصاص 500 میلیارد ریال برای فرودگاه قم از مهمترین رویدادهای هفته گذشته این استان می باشد


به گزارش قم نیوز مهاجرت از عوامل آسیب های اجتماعی ، لزوم نبود دانش آموز ترک تحصیل کرده در قم ، تصویب بودجه شهرداری در سال آینده و پیوستن پنج هزار خانوار نیازمند به کمیته امداد از دیگر اخبار هفته دوم اسفندماه در قم می باشد. 

حال دریاچه نمک خوب نیست
مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: وضعیت دریاچه نمک در این استان نسبت به گذشته وخیم تر شده و لازم است کارگروه ویژه احیای این دریاچه در سطح ملی و استانی تشکیل شود.سید رضا موسوی مشکینی هفته گذشته در نشست همفکری با تشکل های زیست محیطی استان اظهار داشت: نگرانی های زیست محیطی پیرامون دریاچه نمک همچنان وجود دارد و متاسفانه وضعیت این اکوسیستم ارزشمند نسبت به گذشته وخیم تر شده است.
وی با اشاره به ادامه روند خشکسالی و قطع حقابه های زیست محیطی دریاچه نمک، خواستار تشکیل کارگروه ویژه «احیای دریاچه نمک» و فاصله گرفتن از اقدام های جزیره ای در رابطه با این دریاچه شد و گفت: مسئولان امر باید نگاه ویژه ای به این دریاچه داشته باشند و دور از چشم بودن این دریاچه، باعث فراموشی آن نشود.

مرکز خدمات سرمایه گذاری قم الکترونیکی می شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم هفته گذشته گفت: از سال آینده فعالیت مرکز خدمات سرمایه گذاری این استان به طور کامل الکترونیکی می شود.مهرداد غضنفری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم در تالار امام جواد(ع) استانداری اظهار داشت: از نظر مکانی دنبال استقرار این مرکز هستیم ولی لازمه آن ارائه آمار مطمئن در خصوص پهنه های قابل سرمایه گذاری می باشد.به گفته وی، دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری نقشه راهی را تهیه کرده و اداره کل راه و شهرسازی نیز طرحی را تدوین نموده و به استانداری ارائه دهد.

مهاجرت از عوامل آسیب های اجتماعی درقم است
فرماندار قم گفت: معضل مهاجرت خاص و ویژه قم می باشد، چرا که شرایط مذهبی و ظرفیت های کشاورزی و صنعتی باعث مهاجرت به این استان شده و مدیران را در اشتغال زایی برای افراد بومی با مشکل رو به رو کرده است.رضا سیار هفته گذشته درنشست صمیمی استاندار قم با احزاب و تشکل های سیاسی در تالار امام جواد (ع) استانداری افزود: آسیبهای اجتماعی بویژه حاشیه نشینی، بزهکاری، طلاق و اعتیاد عوامل دیگری نیز دارد که نبودن نشاط اجتماعی و از دست رفتن سرمایه اجتماعی از عمده ترین آن به شمار می آید. وی با اشاره به 180 هزار اتباع بیگانه درقم، آن را نیز از عوامل آسیب های اجتماعی بویژه بحث بیکاری دانست.

پیشرفت 60 درصدی ساخت متروی قم 
معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت:مترو قم دربخش ساختمانی حدود 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و واگن مورد نیاز برای این طرح تامین خواهد شد.علیرضا قاری قرآن هفته گذشته در جلسه شورای سازمان قطار شهری قم بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی فنی، بنا بود که امسال فاز نخست خط یک مترو در 2 ایستگاه آماده شود که مساله تحریم عاملی برای تعویق این پروژه بود. وی تاکید کرد: راهبرد ما در حد امکان این است که به سوی تولید داخلی برویم تا هم در راستای اقتصاد مقاومتی و هم تقویت تولید داخلی گام برداریم و نیز از وابستگی خود به خارج از کشور بکاهیم. قاری قرآن در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: تلاش و کوشش می کنیم تا طرح های عمرانی و ترافیکی شهرداری قم در زمان‌ بندی انجام ‌شده به بهره‌ برداری برسد.

شهر بازی 72 تن قم بازگشایی می شود
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم گفت: شهربازی میدان 72 تن این شهر تغییر کاربری پیدا نمی کند و شهردار دستور راه اندازی و احداث یک شهربازی جدید با تجهیزات استاندارد را در این مکان صادر کرده است. پیام جوادیان هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از انتقادهای درست و منطقی شهروندان از مدیریت شهری، نبود شهربازی در قم است.وی با اذعان به اینکه قم به جای پیشرفت در زمینه احداث شهربازی، پسرفت داشته است، بیان داشت: باغ سالاریه که یکی از شهربازی های قم به شمار می آمد، در حال حاضر به یکی از نقاط مبهم تبدیل شده است.شهربازی 72 تن که در سال 1365 به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار شده بود، بعد از پایان قرارداد، تعطیل و از دسترس مردم و مسافران خارج شد.

پنج هزار و 200 خانوار نیازمند به کمیته امداد پیوستند
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم هفته گذشته گفت: در نیمه دوم امسال، 12 هزار و 912 تَن در قالب پنج هزار و 200 خانوار تحت پوشش این نهاد قرار گرفتند، در حالی که سال گذشته بیش از 2 هزار خانوار از طریق اشتغالزایی از چتر حمایتی کمیته امداد خارج شده بودند.اکبر میرشکاردر جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به تنگناهای مالی به وجود آمده، از مردادماه 97 تاکنون، مراجعه های مردمی به کمیته امداد رشد قابل توجهی داشته و تعداد 156 هزار فقره درخواست مددجویی و غیرمددجویی در سامانه این نهاد ثبت شده است.وی اضافه کرد: از مهرماه سالجاری تاکنون، 53 هزار و 336 تَن برای گرفتن کمک های مالی و غیرمالی به صورت حضوری به کمیته امداد مراجعه کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 94 درصد رشد یافته است.

هیچ دانش آموزی باید از تحصیل باز بماند
فرماندار قم گفت: بخشداران این استان باید کلاس های نهضت سواد آموزی را در بخش ها و مناطق روستایی دایر کنند و هیچ دانش آموزی نباید به دلیل مشکل های اقتصادی از تحصیل باز بماند. رضا سیار هفته گذشته در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قم اظهار داشت: بخشداران، شوراهای اسلامی و دهیاران علاوه بر توجه به موضوع تحصیل دانش آموزان، افرادی که در سنین بالا در قالب کلاس های نهضت مشغول فراگیری سواد هستند را نیز مورد توجه قرار دهند.هشت هزار و 188 دانش آموز در 439 کلاس درس در روستاهای قم مشغول به تحصیل هستند. این استان دارای یک شهرستان قم و پنج بخش مرکزی، کهک، خلجستان، سلفچگان و جعفرآباد است.

اختصاص 500 میلیارد ریال برای تکمیل فرودگاه قم 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه فرودگاه حق طبیعی این استان است گفت: با پیگیریهای صورت گرفته 500 میلیارد ریال برای فرودگاه قم اعتبار تخصیص یافته است.احمد امیرآبادی فراهانی هفته گذشته در هشتاد و ششمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر در صحن علنی این شورا افزود: برای احداث فرودگاه قم، بانکی اعلام آمادگی کرده است که باید همه مسئولان استان نسبت به رفع معارضین این طرح به منظور فعال شدن فرودگاه قم کمک کنند.وی در بخش دیگری از سخنان خود ،گفت: خرید اتوبوس هفته آینده در شورای اقتصاد مورد بررسی می شود که با نهایی شدن آن امیدواریم تا پیش از پایان سال 100 دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شهر گردد.

تصویب بودجه 21 هزار میلیارد ریالی بودجه شهرداری در سال 98
اعضای شورای اسلامی شهر قم هفته گذشته در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورا، بودجه 21 هزار و 640 میلیارد ریالی سال 98 شهرداری را به تصویب رساندند.رئیس شورای اسلامی شهر قم در این جلسه با بیان اینکه این بودجه در 43 جلسه با صرف 744 نفر ساعت کار کارشناسی در شورای شهر قم مورد ارزیابی قرار گرفته است، افزود: لایحه بودجه سال 98 پیشنهادی شهرداری به لحاظ درآمد و هزینه 23 هزار و 500 بود که رقم این لایحه توسط اعضای شورای شهر قم 21 هزار و 640 میلیارد ریال نهایی شد.
عبدالله جلالی با بیان اینکه نسبت هزینه عمرانی به جاری در این لایحه 80 به 20 درصد است گفت: چهار هزار و 370 میلیارد ریال هزینه جاری و 17 هزار و 260 میلیارد ریال بودجه هزینه های عمرانی است. وی افزود: این لایحه در چهار فصل و 20 ماده در قالب 9 برنامه و 728 طرح تدوین شده که در این لایحه 11 برنامه راهبردی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

انتهای پیام / 113


کد مطلب: 75373

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75373/وخیم-شدن-وضعیت-دریاچه-نمک-اختصاص-بودجه-فرودگاه-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir