شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب : 75383
منبع : خبرگزاری تسنیم

5 پارکینگ زیرسطحی سال 98 در قم احداث می‌شود

قم نيوز : معاون شهردار قم با تأکید بر احداث ۵ پارکینگ به‌صورت زیرسطحی، گفت: نهضت پارکینگ سازی از سال ۹۸ در قم آغاز می‌شود، تلاش می‌شود تا دو سال آینده بخش مهمی از نیاز شهر به پارکینگ حل شود.
۵ پارکینگ زیرسطحی سال ۹۸ در قم احداث می‌شود
۵ پارکینگ زیرسطحی سال ۹۸ در قم احداث می‌شود
به گزارش قم نیوز علیرضا قاری قرآن اظهار داشت: کمبود پارکینگ در شهر یک معضل جدی بوده که با توجه به مهاجرپذیری و زائر خیزی این شهر می‌تواند در آینده به یک چالش بسیار بزرگ و ناگشودنی تبدیل شود.

وی با تأکید بر عزم شهرداری قم در برای احداث پارکینگ‌های متعدد در سال 98 و آغاز نهضت پارکینگ سازی، افزود: نهضت پارکینگ سازی از سال 98 در قم آغاز می‌شود، تلاش می‌شود تا دو سال آینده بخش مهمی از نیاز قم به پارکینگ حل شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به تدابیر شهرداری در بهبود وضعیت ظاهری معابر و خیابان‌های شهر تصریح کرد: سال آینده نهضت آینده نهضت آسفالت‌ریزی هم‌زمان با نهضت پارکینگ سازی در قم ادامه پیداکرده و پیش‌بینی می‌شود در تمام معابر این شهر روکش آسفالت جدید توزیع شود.

وی احداث پارکینگ‌های به‌صورت زیرسطحی را اولویت نخست شهرداری در احداث پارکینگ در شهر قم دانست و تأکید کرد: برنامه احداث 5 پارکینگ برای عبور از زیر سطح در هسته مرکزی شهر طراحی‌شده و انتظار می‌رود در دو سال آینده سرمایه گداری‌های نهایی درباره آن‌ها صورت گرفته و به مرحله اجرا برسد.

قاری قرآن ظرفیت کنونی پارکینگ در قم را موردتوجه قرار داد و اضافه کرد: در حال حاضر 5 هزار ظرفیت کل پارکینگ در قم بوده  که ازاین‌بین فقط ظرفیت 2 هزار پارکینگ زائر مسقف بوده و مابقی آن‌ها کاملاً روباز بوده که ازنظر استانداردهای پارکینگ سازی غیر ایمن هستند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با تأکید برافزایش سه برابری احداث پارکینگ در سال 97 نسبت به یک سال قبل از آن، بیان کرد: قیمت تمام‌شده هر یک عدد پارکینگ از 20 میلیون تومان سال‌های قبل به بیش از 60 میلیون تومان در سال جاری رسیده است.

وی تسریع در اجرا و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی را رمز موفقیت در برنامه‌ریزی و پیش‌بینی پروژه‌های شهرداری دانست و خاطرنشان کرد:  تورم غیرقابل‌پیش‌بینی در کشور سبب می‌شود که بسیاری از پروژه‌های شهرداری روی زمین بماند، عقل حکم می‌کند در چنین شرایطی پروژه‌های شهری با سرعت انجام‌شده و از موکول کردن آن‌ها به آینده‌ای نامشخص خودداری شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfmmde.w6dtcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما