شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۴
کد مطلب : 75400
منبع : خبرگزاری تسنیم

شیخ عیسی قاسم در قم: طلاب و روحانیون باید در مسیر امام خمینی(ره) و امام خامنه ای گام بردارند

قم نيوز : رهبر شیعیان بحرین گفت: طلاب و روحانیون را به دو موضوع توصیه می‌کنم که در ابتدا باید روش رهبر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) و جانشین ایشان امام خامنه ای راپیش بگیرند.
شیخ عیسی قاسم در قم: طلاب و روحانیون باید در مسیر امام خمینی(ره) و امام خامنه ای گام بردارند
شیخ عیسی قاسم در قم: طلاب و روحانیون باید در مسیر امام خمینی(ره) و امام خامنه ای گام بردارند
به گزارش قم نیوز آیت الله شیخ عیسی قاسم شامگاه شنبه در آئین تکریمی که برای ایشان در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: طلاب وروحانیون را به دو موضوع توصیه می‌کنم که در ابتدا باید روش رهبر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) و جانشین ایشان امام خامنه ای راپیش بگیرند.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت حرکت در مسیر رضای الهی افزود: در این مسیر باید به خودسازی بپردازید و رهبری اخلاقی امت اسلام را به عهده بگیرید.

رهبر شیعیان بحرین بیان کرد: موضوعی که انسان را می‌تواند نجات دهد پیروی راه انبیای الهی و قرآن کریم و اهل بیت (ع) است، خودسازی جامعه با حرکت در مسیر اهل بیت (ع) انجام می‌پذیرد و در این زمینه روحانیت وظیفه و رسالت مهمی را بر عهده دارد.

شیخ عیسی قاسم تصریح کرد: روحانیون دارای جایگاه بسیار بالایی هستند، وظیفه عالمان دینی آباد کردن زمین است و عمران کردن زمین فقط احداث ساختمان نیست بلکه باید ساختن انسان‌ها مورد توجه باشد.


وی افزود: علمای دینی باید همه کارهای خود را برای رضای خدا انجام دهند و نصر و یاری الهی شامل حال افرادی می‌شود که در مسیر رضای الهی گام بردارند.

رهبر شیعیان بحرین بیان کرد: حوزه علمیه وظیفه دارد مردم را در مسیر رضایت الهی هدایت کند و اگر حوزه علمیه تضعیف شود دین ضعیف می‌شود و تقویت حوزه‌های علمیه سبب تقویت دین می‌شود.

شیخ عیسی قاسم خاطرنشان کرد: استاد و شاگرد باید مخلص باشند، استاد مخلص کسی است که شاگردان خود را در مسیر حق هدایت کند و شاگرد مخلص کسی است که شرافت و کرامت را از خدا بخواهد و تنها چشم به یاری الهی داشته باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfxjde.w6dtxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما