کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه قنوات قم:

تقویت اخلاق و معنویت بستر اجرای بیانیه گام دوم انقلاب است

خبرگزاری فارس , 19 اسفند 1397 ساعت 8:00

امام جمعه شهر قنوات قم گفت: تقویت اخلاق و معنویت در جامعه، اصلی مهم در اجرای موفق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است و آحاد مردم و مسئولان باید به این مولفه دینی و انسانی، تعهد عملی داشته باشند.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین رضا کرمی پور بیان کرد: اخلاق و معنویت مهمترین نیاز جوامع بشری برای پیشرفت است و ملت مسلمان ایران باید در این زمینه الگو سایر کشورهای جهان باشد.

وی افزود: حوزه های علمیه، دانشگاه ها و رسانه های کشور، نقش مهمی در ترویج بیش از پیش اخلاق و معنویت دارند و ملت ایران به وسیله این 2 عنصر ارزشمند، مسیر پیشرفت خود را با سرعت بیشتری طی خواهد کرد.

وی ادامه داد: باید سازوکارهای داشتن یک زندگی اخلاق مدار و معنویت گرا در بعد شخصی و اجتماعی برای مردم و مسئولان تبیین شود و همه ملتزم به اجرای آن باشند.
کرمی پور گفت: وجود ارزش های معنوی و اخلاقی همچون شرکت در مجالس دینی و برگزاری آیین های مرتبط با ایام ولادت و شهادت اهل بیت(ع) در جامعه ایرانی، نشان دهنده جایگاه عمیق این مباحث در میان ملت ماست که باید در چارچوب تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، هرچه بیشتر تقویت و ترویج شود.

وی در ادامه با اشاره به این که بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به همه ملت ایران است، افزود: کارشناسان و کسانی که قدرت تبیین مسائل را دارند باید با انجام مطالعات علمی، راهکارهای عملیاتی ساختن این بیانیه در جامعه را ارائه دهند، کسانی هم که از این توانایی برخوردار نیستند باید متن بیانیه را مورد مطالعه قرار داده و در حد خود برای تحقق آن تلاش کنند.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی در طول 40 سال گذشته تمام تجربیات مورد نیاز برای رسیدن به نقطه اوج خود را درک کرده است و در آینده با عمل به بیانیه گام دوم می تواند در بالاترین ساحت تمدنی جهان قرار گیرد.

وی ادامه داد: ثبات کشور در بخش های امنیتی و اقتدار نظامی، پیشرفت های علمی و فناوری، ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در عرصه های مختلف، مشارکت بالای مردم در بخش های سیاسی و اجتماعی و خدمت رسانی به محرومان از جمله برکات انقلاب اسلامی در طول 40 ساله گذشته است که با عمل به بیانیه گام دوم مسیر پیشرفت خود را سپری می کند.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه 24 بهمن ماه جاری در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در 40 سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمانها، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.

ایشان در این بیانیه ضمن بیان هفت توصیه به جوانان ایرانی از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی، خواستار توجه آنان به این موضوع شدند.

در بخشی از بیانیه حضرت آیت الله خامنه ای آمده است: جوانان باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت دهند، از تجربه‌ها و عبرتهای گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ اسلامی بسازند.

انتهای پیام / 113


کد مطلب: 75402

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75402/تقویت-اخلاق-معنویت-بستر-اجرای-بیانیه-گام-دوم-انقلاب

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir