يکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 75417
منبع : خبرگزاری تسنیم

باغ‌ موزه دفاع مقدس شهدا در قم هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد

قم نيوز : استاندار قم با تأکید بر بهره‌برداری هر چه زودتر باغ‌موزه دفاع مقدس گفت: در زمینه آثار شهدا این باغ‌موزه یک مجموعه شاخص و برندی است و اگر بتوان خروجی همه دستگاه‌ها در این مجموعه به منصه ظهور برسد کار ارزشمندی است.
باغ‌ موزه دفاع مقدس شهدا در قم هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد
باغ‌ موزه دفاع مقدس شهدا در قم هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست پیش از ظهر امروز در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن جلسات امام جواد(ع) برگزار شد، با اشاره به نام‌گذاری 22 اسفندماه بنام روز شهید اظهار داشت: ما فقط در مقابل شهدا وظیفه تکریم و تعظیم لسانی نداریم بلکه باید در عمل از این عالی‌مقامان تکریم کنیم.

 وی با تأکید بر بهره‌برداری هر چه زودتر باغ‌موزه دفاع مقدس استان قم گفت: در زمینه آثار شهدا باغ‌موزه شهدا یک مجموعه شاخص و برندی است و اگر بتوان خروجی همه دستگاه‌ها در این مجموعه به منصه ظهور برسد کار ارزشمندی است.

استاندار قم با تأکید بر اینکه باید عملکرد دستگاه‌ها در ارزشیابی دستگاه‌ها لحاظ شود، تصریح کرد: مصوبات جلسه شورای استانی ایثار شهادت باید توسط دستگاه‌های اجرایی شود.

در ادامه جلسه، مدیرکل حفظ نشر و آثار ارزش‌های دفاع مقدس قم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در پاسداشت مقام شهدا اظهار داشت: همه دستگاه‌ها در حوزه خود کارهای شایان توجهی انجام داده‌اند، بسیاری از مسئولیت‌ها در حوزه استاندار است و بسیاری از این کارها به‌صورت جزیره‌ای در حال انجام است.

احمد حسینی بیان کرد: سالانه بین 850 الی هزار یادواره در سطح کشور برگزار می‌شود، اما آنچه دغدغه بوده این است که برگزاری یادواره شهدا باید در حوزه‌های مختلف در کشور نهادینه شود.

وی با اشاره به سیزده خلبان شهید استان قم گفت: برخی از این شهدا همچون شهید بابایی جزو شهدای شاخص نیروی هوایی هستند، مقدمات فراهم‌شده و کمیسیون مربوطه در شهرداری برگزارشده تا المان مربوط به این شهدا هر چه زودتر در شهر قم نصب شود.

مدیرکل حفظ نشر و آثار ارزش‌های دفاع مقدس قم با اشاره به تعداد کتاب‌های منتشرشده مرتبط با شهدا عنوان کرد: این بنیاد در سال جاری اقدام به چاپ 40 عنوان کتاب کرده که امیدواریم با فراهم شدن مقدمات این تعداد به 50 عنوان برسد.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: امسال با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، از حدود 90 خانواده شهید سرکشی و دیدار شده و 40 برنامه تلویزیونی مرتبط با شهدا در استان تولید و پخش‌شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd5o05.yt0kf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما