دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 75445
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس سازمان صنعت:

قم برای تبدیل شدن به کانون تجارت کشور موقعیت ویژه ای دارد

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: این استان از ظرفیت های ممتازی برای تبدیل شدن به کانون تجارت کشور برخوردار است که می تواند برای هر سرمایه گذاری جذاب باشد.
رئیس سازمان صنعت: قم برای تبدیل شدن به کانون تجارت کشور موقعیت ویژه ای دارد
رئیس سازمان صنعت: قم برای تبدیل شدن به کانون تجارت کشور موقعیت ویژه ای دارد
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی بیان کرد: قم در قلب کشور واقع شده و از امکانات بسیاری برای تجمیع و ذخیره سازی کالاهای مورد نیاز مردم برخوردار می باشد، وجود سیلو و انبارهای متعدد در این استان، بهترین فرصت را برای سرمایه گذاران علاقه مند به فعالیت های تجاری ایجاد کرده است.

وی افزود: همچنین این استان در زمینه تولید و صادرات برخی کالاها همچون فرش دستباف دارای جایگاه بین المللی است و افراد صاحب نامی در این رابطه فعالیت می کنند که سرمایه گذاری هرچه بیشتر در این رابطه می تواند موجب ارتقا جایگاه تجارت فرش ابریشم قم که با وجوع تنوع بسیار طرح، رنگ و اندازه دارای برند جهانی است، شود.

وی ادامه داد: قم همچنین در زمینه های مختلف از جمله تولید و صادرات کفش ماشینی، نرم افزارهای رایانه ای، چاپ و انتشار کتاب، صنایع چوبی و فلزی، صنایع دستی و محصولات دامی و لبنی، دارای ویژگی های ممتازی است که می تواند با حضور سرمایه گذاران، موجب ارتقا سطح فعالیت های تجاری کشور شود.

سیجانی با اشاره به جایگاه مطلوب قم در زمینه فناوری اطلاعات، گفت: این استان از زیرساخت های مخابراتی و ارتباطی گسترده ای برخوردار است و می تواند در مسیر گسترش توسعه تجارت الکترونیک در کشور گام های موثری بردارد.

وی افزود: یکی دیگر از قابلیت های قم برای تبدیل شدن به قطب مهم فعالیت های تجاری کشور، برخورداری از سازمان های صنفی متنوع و رسته های متعدد در این زمینه است که می تواند شبکه کارآمدی برای رونق بخشی به فعالیت های تجاری و اقتصادی باشد.

حدود 40 هزار واحد صنفی و 60 اتحادیه در زمینه های مختلف تولیدی و خدماتی در زیرمجموعه اتاق اصناف قم فعال می باشند.

وی ادامه داد: همچنین این استان از نظر تعداد و تنوع واحدهای صنعتی فعال و شهرک های صنعتی تخصصی، دارای زیرساخت های مطلوبی است که می تواند برای حضور سرمایه گذاران و انجام فعالیت های اقتصادی جذاب باشد.

2 هزار و 300 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود 90 درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از 53 هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcene8f.jh8nei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما