سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 75481
منبع : خبرگزاری فارس

سرمایه‌ بزرگ ورزش قم خاک می‌خورد

قم نيوز : سرمايه بزرگ ورزش قم بعد از سقوط تيم فوتبال صبا از ليگ برتر باشگاه‌هاي كشور در دو سال اخير كاملا بلاتكليف بوده و در سرما و گرماي قم در انتظار تحول جديدي در فوتبال قم است.
سرمایه‌ بزرگ ورزش قم خاک می‌خورد
سرمایه‌ بزرگ ورزش قم خاک می‌خورد
به گزارش قم نیوز ورزشگاه 15 هزار نفری یادگار امام (ره) قم که بعد از شهرک پردیسان و در مسیر جاده قدیم قم – دلیجان واقع شده و در سال 1386 توسط محمد علی‌آبادی رئیس وقت سازمان تربیت‌بدنی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

این ورزشگاه از همان سال با تلاش اداره کل ورزش و جوانان قم (تربیت‌بدنی سابق) به دنبال خرید امتیاز یک تیم دسته دومی فوتبال به نام سازان‌راه، مورد استفاده پرطرفدارترین رشته ورزشی یعنی فوتبال بود و بعد از آن با حضور تیم صبای قم در لیگ برتر باشگاه‌های کشور رونق گرفت.

 

ورزشگاه یادگار امام قم میزبان لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا

با انتقال صباباتری به استان قم در سال 1387 و تغییر نام این تیم به صبای قم، ورزشگاه یادگار امام (ره) حال و هوای خاصی به خود گرفت و میزبان تیم‌های مطرح لیگ برتری فوتبال ایران نظیر پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتورسازی شد و از رقبای سرشناس آسیایی نظیر الهلال عربستان، الاهلی امارات، پاختاکور ازبکستان و الشباب پذیرایی کرد.

بعد از سقوط صبای قم به لیگ دسته اول فوتبال ایران در اردیبهشت ماه سال 1396، این ورزشگاه تا میانه راه بازی‌های فصل 1397 لیگ دسته اول کشور میزبان بازی‌های تیم دسته اولی صبا بود اما حدود یک سال است که ورزشگاه یادگار امام (ره) قم در گرما و سرمای قم تک و تنها افتاده است.

 

تلاش برای رونق مجدد بزرگترین ورزشگاه شهر قم

در سال‌های اخیر اداره کل ورزش و جوانان استان قم به خوبی به ورزشگاه یادگار امام (ره) به عنوان یک سرمایه ملی نگاه کرد و همانند دورانی که این ورزشگاه میزبان بازی‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بود به ان رسیدگی گرد اما به نظر می‌رسد باید فکر دیگری کرد تا این ورزشگاه که بزرگترین مجموعه ورزشی شهر قم به شمار می‌رود، شبیه به دوران حضور تیم فوتبال صبا در لیگ برتر رونق بگیرد.

این در شرایطی است که زمین فوتبال ورزشگاه یادگار امام (ره) در سال 1397 کاملا بدون استفاده بوده و این سرمایه ملی در حال از بین رفتن است، ضمن اینکه هزینه نگهداری این ورزشگاه برای ورزش قم بسیار بالاست و جامعه ورزش امیدوارند با تدبیر مدیر کل ورزش و جوانان قم، در آینده‌ از این ورزشگاه به نحو مطلوب‌ استفاده شود.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdceze8f.jh8nvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما