سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : 75489
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله علوی گرگانی: مسلمانان عمل به دستورات قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر عمل به دستورات قران گفت: در روایات آمده تنها خواندن قران کافی نبوده و باید عمل به آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم، برخی قرآن می‌خوانند اما به دلیل عمل نکردن به آیاتش دچار رباخوری شده وزندگی خود را به تباهی می‌کشانند.
آیت‌الله علوی گرگانی: مسلمانان عمل به دستورات قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند
آیت‌الله علوی گرگانی: مسلمانان عمل به دستورات قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با جمعی از نوجوانان نخبه قرآنی کشور، با قرائت آیاتی از قرآن کریم اظهار داشت: منظور خداوند از «قلب» در آیات خود تنها قلب صنوبری و ظاهری نبوده و مراد «دل» انسان است.

وی افزود: ابوذر و ابوجهل هر دو پای منبر پیامبر اکرم(ص) بودند اما این دو شخصیت تفاوت‌های بسیار زیادی با یکدیگر داشتند، ابوذر به یکی از یاران آن حضرت تبدیل و ابوجهل نیز جزو افرادی بود که طبق آیه‌های قرآن «فی قلوبهم مرض» بوده و خداوند هر روز بر عذاب این شخص می‌افزاید.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر درک متفاوت اشخاص از آیات قرآن کریم گفت: همه اشخاص درک یکسانی از قرآن نداشته و هرکسی درک متفاوتی از آیات قرآن دارد و تنها کسی که متمرکز در آیات قرآن مجید باشد ثقل اکبر بوده و لازمه این مهم عمل به دستورات این کتاب عظیم است.

آیت‌الله علوی گرگانی ابراز کرد: در روایات آمده تنها خواندن قران کافی نبوده و باید عمل به آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم، برخی قرآن می‌خوانند اما به دلیل عمل نکردن به آیاتش دچار رباخوری شده وزندگی خود را به تباهی می‌کشانند.

وی با تأکید بر عمل به دستورات قران کریم گفت: از خدا بخواهیم توفیق عمل به دستوراتش را به همگان عطا کند، در این صورت می‌توان مثل سلمان فارسی و یا کمیل شد، انسان جان ومالش برود اما هیچ‌گاه نباید دست از قرآن بکشد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید مواظب بود افرادی که ادعای خواندن قرآن می‌کنند اما عمل به آیات آن را ندارند ما را از راه راست منحرف نکنند و نباید زیر پرچم هرکسی سینه زد.

آیت‌الله علوی گرگانی در پایان با اشاره به بیانات امام راحل در مورد تفاوت مسلمان آمریکایی و مسلمان واقعی تأکید کرد: همواره در انجام کارها باید رضای الهی را مدنظر قرارداد و باید سعی کنیم از آمران به قرآن کریم باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcco0qm.2bqp48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما