سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : 75490
منبع : خبرگزاری تسنیم

بیش از 12 میلیارد تومان پروژه‌های آبخیزداری در استان قم اجرا شد

قم نيوز : مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم گفت: بیش از ۱۲ میلیارد تومان پروژه‌های آبخیزداری در سال جاری با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا شده است.
بیش از ۱۲ میلیارد تومان پروژه‌های آبخیزداری در استان قم اجرا شد
بیش از ۱۲ میلیارد تومان پروژه‌های آبخیزداری در استان قم اجرا شد
به گزارش قم نیوز سید محمدتقی سجادی ظهر امروز در گردهمایی علمی منابع طبیعی که با محوریت انتقال‌یافته‌های تحقیقاتی در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان قم برگزار شد، با اشاره به وضعیت فعلی اراضی مرتعی و جنگلی استان قم اظهار داشت: هرچند منابع طبیعی به‌صورت مستمر در طول سال برای رفع چالش‌های موجود در این حوزه در حال تلاش است اما برای رسیدن به نتیجه جامع نیازمند مشارکت دستگاه‌های مختلف و آحاد مردم هستیم.

وی با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در اجرای پروژه‌های مختلف به تحقیقات و پژوهش‌های علمی توجه ویژه دارد، اضافه کرد: در توسعه پوشش گیاهی به دنبال استفاده از ظرفیت گیاهان کم‌آب هستیم که با شرایط استان قم بیشترین تناسب را دارند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم ضمن تقدیر از اهتمام پژوهشگران و محققان در حوزه منابع طبیعی عنوان کرد: ‌ارتباط این اداره کل با مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی همان‌طور که درگذشته پررنگ بوده در ادامه نیز به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

وی از اجرای بیش از 12 میلیارد تومان پروژه‌های آبخیزداری در سال جاری با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی یادکرد و گفت: با توجه به اهمیت چالش‌های منابع طبیعی، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال آینده نیز اختصاص اعتبارات ویژه از صندوق توسعه ملی به پروژه‌های آبخیزداری را تأیید کردند.

در ادامه نشست، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی منابع طبیعی استان قم با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع بطبیعی استان قم در حوزه‌های مرتبط خود به دنبال استفاده از ظرفیت پژوهشگران است، اظهار داشت:‌ این مرکز تلاش می‌کند تا نتایج دستاوردهای علمی در پروژه‌های اجرایی دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان جهاد کشاورزی و اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مورد توجه قرار گیرد.

عباس پورمیدانی با بیان اینکه منابع طبیعی بزرگ‌ترین سرمایه ملی و حفاظت از آن رسالت آحاد جامعه است، عنوان کرد: در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری 19 طرح مختلف تحقیقاتی را در دستور بررسی قرار داده‌ایم.

وی از چاپ سه عنوان کتاب مختلف در حوزه منابع طبیعی طی یک سال اخیر یاد کرد و گفت: پژوهشگران این مرکز در هر مقطعی به دستاوردهای علمی مطلوبی می‌رسند که این دستاوردها نه فقط استان قم بلکه گاهی در سطح کشور و جهان نیز پرکاربرد است.

وی از مشارکت پژوهشگران در اجرای طرح‌های تحقیقاتی در حوزه منابع طبیعی یاد کرد و ادامه داد: این افراد نسبت به چالش‌ها و فرصت‌های منابع طبیعی دغدغه جدی دارند به همین علت در طول سال با این حوزه درگیر هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdce7e8f.jh8noi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما