کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معتادان متجاهر قم در ایام نوروز جمع آوری می‌شوند

خبرگزاری تسنیم , 22 اسفند 1397 ساعت 19:01

استاندار قم از جمع‌آوری معتادان متجاهر در ایام نوروز در استان خبر داد.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست عصر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائران که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد مسافران نوروزی قم تا 20 درصد افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به برخی از احتمالات افزایش مسافران نوروزی در بهار 98 افزود: به دلیل مشکلات ارزی به‌صورت طبیعی سفرهای خارجی امسال کاسته شده و بر حجم مسافرت‌های داخلی افزوده می شود.

استاندار قم با تأکید بر روند افزایش اقبال و سفر مسافران به قم در سال‌های اخیر ابراز کرد: رشد و افزایش گرایش‌های معنوی در بین مردم از عوامل دیگری بوده که سبب می‌شود امسال تعداد مسافران نورزی قم افزایش پیدا کند.

سرمست ادامه داد: برای بسیاری از مسافران خارجی سفر به ایران به دلیل تفاوت نرخ ارز مصروف به‌صرفه است، هرسال بر تعداد گردشگران زیارتی و گردشگری سلامت در قم افزوده می‌شود.

وی تأکید کرد: با توجه به اتفاقات اخیری که درزمینهٔ روادید بین دو کشور ایران و عراق اتفاق افتاده امسال تعداد گردشگران این کشور به قم به‌صورت طبیعی بسیار بیشتر خواهد شد، قم یکی از نقاط هدف گردشگری مذهبی و سلامت به‌ویژه در بین مردم عراق است.

استاندار قم با تأکید بر اهمیت مقوله نظارت در ایام نوروز اضافه کرد: به‌عنوان استاندار قم در ایام نوروز به‌صورت سرزده از مراکز خدمات‌رسانی بازدید خواهم کرد، در صورت مشاهده هرگونه کم‌کاری با دستگاه‌های کم‌کار برخورد می‌شود.

سرمست با اشاره به تدابیر استان برای آرام‌سازی فضای کلی استان در ایام عید نوروز عنوان کرد: معتادان متجاهر در ایام نوروز از سطح استان جمع‌آوری می‌شوند، هماهنگی‌های لازم برای این مورد در استان انجام‌گرفته است.

استاندار قم با انتقاد از وضعیت نامناسب ورودی‌های قم خاطرنشان کرد:  ورودی‌های شهر قم همزمان با آغاز سال جدید ساماندهی خواهد شد، دستگاه‌های مسئول فقط هفت روز مهلت‌دارند تا ورودی‌های قم را سامان ببخشند.

وی با تأکید بر غیرواقعی بودن قیمت مرغ در استان تأکید کرد: مرغ در استان به حد نیاز وجود دارد، قیمت مرغ در قم واقعی نبوده و باید تا عید نوروز به سمت واقعی شدن قیمت حرکت کند.

سرمست گفت: ظرفیت اسکان استان در تأسیسات گردشگری و تکمیل بودن و تکمیل نبودن ظرفیت مراکز اقامتی باید به‌صورت مستمر توسط مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به دبیرخانه ستاد تسهیلات استان ارائه شود.

استاندار قم ادامه داد: ظرفیت چادر پذیری استان در مسئله اسکان باید مشخص شود، ممکن است به دلیل افزایش مسافران نوروزی مراکز اقامتی استان پاسخگوی اسکان نباشد، تا حد ضرورت از اسکان مسافران در هسته مرکزی شهری جلوگیری شود. مدت ماندگاری مسافران نوروزی در قم باید به‌درستی مشخص شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 75546

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75546/معتادان-متجاهر-قم-ایام-نوروز-جمع-آوری-می-شوند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir