جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۳۲
کد مطلب : 75589
منبع : خبرگزاری فارس

برنامه ویژه دولت برای افزایش صادرات به کشورهای مجاور

قم نيوز : وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران 15 همسایه دارد و افزایش صادرات به کشورهای مجاور را یک پروژه ویژه در دولت در نظر گرفتیم.
برنامه ویژه دولت برای افزایش صادرات به کشورهای مجاور
برنامه ویژه دولت برای افزایش صادرات به کشورهای مجاور
به گزارش قم نیوز رضا رحمانی عصر امروز در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به شعار سال 97 اظهار کرد: امسال سال حمایت از کالای داخلی بود و رهبر معظم انقلاب هم بر این مساله تاکید داشتند، باید فضای فرهنگی کشور نسبت به ضرورت استفاده از تولید داخلی حساس شود تا شاهد حفظ بخش تولید و اشتغال در این بخش باشیم.

وی ادامه داد: مورد تهاجم اقتصادی دشمنان قرار گرفتیم و آن‌ها می‌خواهند که کارخانه‌ها در ایران تعطیل شوند که باید جلوی این کار را بگیریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سطح ملی و استان‌ها قرار دارد و این ستاد دارای قانون دائمی مصوب مجلس شورای اسلامی است، هدف ستاد حفظ وضع موجود تولید است، حل مشکل فقر و بیکاری در گروی توجه به بخش تولید است و این مسئله را در کشورهای پیشرفته هم شاهد هستیم.

رحمانی بخش خصوصی در استان قم را منسجم دانست و تصریح کرد: مشکلات بخش تولید در این استان کمتر از استان‌های دیگر است.

وی ادامه داد: آماده تفویض اختیاراتم به عنوان وزیر صنعت به مدیران در استان‌ها هستم و از تصمیمات مدیران استانی حمایت می‌کنم، این مساله در زمینه ثبت سفارش رخ داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: با وجود اینکه مصرف مواد پتروشیمی نصف تولید این مواد در کشور است، اما تولیدکنندگان در زمینه خرید این مواد با مشکل مواجه هستند، کارخانه‌ای که تولید ندارد، نباید مواد پتروشیمی بگیرد.

رحمانی تحریم‌ها را موجب افزایش هزینه‌های تولید دانست و تصریح کرد: کشور به ارز حاصل از صادرات نیاز دارد، البته بانک مرکزی واردات در مقابل صادرات را پذیرفته است که این مساله به نفع صادرکنندگان است.یکی از راهکارهای مقابله با تحریم، تسهیل کار صنعت گران و همچنین استفاده از توان بخش خصوصی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از ایجاد شهرک‌های تخصصی کفش و سنگ در استان حمایت می‌کنم و تاکید دارم که حتی کار احداث این شهرک‌ها پیش از  برگزاری مراسم رسمی کلنگ زنی آغاز شود، برای شهرک‌های تخصصی اهمیت قائل هستم.

رحمانی میزان صادرات ایران به عراق را خوب دانست و تصریح کرد: اما این صادرات به صورت فردی صورت می‌گیرد، در حالی که باید صادرات به صورت سازماندهی شده صورت بگیرد، امسال بیش از یک میلیارد و 300 میلیون دلار مواد پتروشیمی و شیمیایی به عراق صادر کردیم.

وی ادامه داد: صنعت کفش ایران به راحتی می‌تواند که بازارهای دنیا را بگیرد و کشورمان از گذشته در این زمینه شاخص بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در بودجه سال آینده اعتبارات برای بیمه بافندگان فرش بیش از دو برابر شد، اشتغال این بخش اهمیت زیادی دارد، در زمینه تعرفه واردات ابریشم گروهی خواستار افزایش این تعرفه و گروهی هم خواستار کاهش تعرفه هستند، پیشنهاد ایجاد یک کارگروه ویژه فرش در قم را دارم.

رحمانی ایران را دارای 15 همسایه دانست و خاطرنشان کرد: این کشورها در سال گذشته در مجموع هزار و 300 میلیارد دلار واردات داشتند که تنها 25 میلیارد دلار از آن از ایران بوده و این رقم تنها دو درصد واردات این کشورها است، افزایش صادرات به کشورهای مجاور را یک پروژه ویژه در دولت در نظر گرفتیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdnk05.yt0kj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما