جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : 75593
منبع : خبرگزاری تسنیم

استاندار قم: احداث نمایشگاه دائمی فرش سبب شکوفایی استان قم می‌شود

قم نيوز : استاندار قم گفت: تکمیل نمایشگاه دائمی فرش قم یکی از اقداماتی است که سبب شکوفایی استان می‌شود،۱۲ میلیارد تومان برای نمایشگاه فرش هزینه شده است و اگر وزارت معدن ۵ میلیارد تومان کمک کند این نمایشگاه تکمیل می‌شود.
احداث نمایشگاه دائمی فرش سبب شکوفایی استان قم می‌شود
احداث نمایشگاه دائمی فرش سبب شکوفایی استان قم می‌شود
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی که در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: فرش قم به عنوان برند در کشور مطرح است و دارای مشکلاتی است که وزارت صنعت باید برای رونق آن اهتمام داشته باشد.

وی افزود: تکمیل نمایشگاه دائمی فرش قم یکی از اقداماتی است که سبب شکوفایی استان می‌شود،12 میلیارد تومان برای نمایشگاه فرش هزینه شده است و اگر وزارت صنعت 5 میلیارد تومان کمک کند این نمایشگاه تکمیل می‌شود.

استاندار قم با اشاره به مسائل موجود در شهرک های صنعتی گفت: بخشی از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده اگر به شهرک های صنعتی داده شود، زیرساخت های این شهرک ها توسعه و بهبود پیدا می کند.

سرمست افزود: اگر مسئله فرش حل و نمایشگاه دائمی فرش تکمیل شود رونق صادرات رخ می دهد و تا کنون 8/12 میلیارد تومان برای این نمایشگاه هزینه شده و اگر وزیر صنعت، معدن و تجارت پنج میلیارد تامین کنند می توانیم گام های بلندی برداریم.

وی ضرورت حمایت از شرکت های دانش بنیان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از خام فروشی معدنی و بالا بردن ارزش افزوده بخش معدن پیشنهاد ما حمایت از شرکت های دانش بنیان می باشد.

استاندار قم گفت: در رابطه با تامین مبلغ موردنیاز تکمیل نمایشگاه فرش نیازمند حمایت هایی هستیم و زمانی که می گوییم فرش قم به عنوان برند مطرح است باید از آن حمایت شود، در زمینه شهرک‌های صنعتی چون یکی از زمینه‌های توسعه استان محسوب می‌شود باید بخشی از درآمد مالیات ارزش افزوده به این شهرک‌ها اختصاص پیدا کند.

سرمست ادامه داد: برای احداث شهرک صنعتی کفش و چرم آمادگی کلنگ زنی داشتیم و از وزیر صنعت درخواست داریم که پس از تعطیلات نوروزی در استام قم حضور پیدا کرده و کلنگ زنی آن را انجام دهد و همچنین بازدیدی از واحدهای صنعتی استان داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهرک تخصصی سنگ نیز یکی از موضوعاتی است که نیازمند توجه دولت است،خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیانی که در زمینه معدن فعالیت می‌کنند باید مورد حمایت قرار گرفته چون این شرکت‌ها می‌توانند در زمینه بالا بردن ارزش افزوده بخش معدن ایفای نقش کنند و این موضوع نیازمند اختصاص اعتباراتی از سوی دولت است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcipway.t1aw32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما