کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نماینده مردم چهارمحال و بختیاری در مجلس خبرگان:

بیانیه گام دوم انقلاب شعار نیست؛ باید در جامعه عملیاتی شود

خبرگزاری حوزه نیوز , 24 اسفند 1397 ساعت 15:25

بیانیه گام دوم انقلاب، شعار نیست و نباید در حد شعار بماند؛ البته حمایت های شعارگونه و فضاسازی در جامعه لازم است؛ اما لازم تر آن است که این بیانیه در جامعه پیاده شود.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام علیرضا اسلامیان در جلسه طلاب و فضلای چهارمحال و بختیاری که امشب برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه رجب، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: یکی از کارهایی که باید بر روی این بیانیه انجام شود، مستندسازی این بیانیه است؛ چراکه رهبر معظم انقلاب وقت بسیاری بر این بیانیه گذاشته اند.

وی ابراز داشت: همچنین تبیین این بیانیه برای مردم از دیگر ضروریاتی است که باید بر روی آن تلاش شود.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: ایشان در صفحه چهارم این بیانیه آورده اند: «و آن را هر چه بیشتر به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظماست نزدیک کنید» و این مطلب مناسب حال و زمان ما و شماست و از مسئولیت های حوزه های علمیه به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامیان تصریح کرد: از این جمله استفاده می شود که این انقلاب، زمینه ساز طلوع ولایت عظماست؛ توجه به این نکته پیام های بسیاری را در خود دارد؛ اگر این انقلاب زمینه ساز طلوع ولایت عظمای حضرت بقیه الله (عج) است، باید جامعه ای که مورد توجه آن حضرت است را شناخته و تلاش علمی و نظری نماییم که ببنیم حضرت ولی عصر چه جامعه ای را می پسندند.

وی بیان داشت: این بیانیه، شعار نیست و نباید در حد شعار بماند؛ البته حمایت های شعارگونه و فضاسازی در جامعه لازم است؛ اما لازم تر آن است که این بیانیه در جامعه پیاده شود.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: بار عمده این فراز از بیانیه بر روی دوش طلاب و حوزه های علمیه است؛ اگر بناست این انقلاب زمینه ساز طلوع ولایت مهدوی باشد، باید جامعه مهدوی شناخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامیان ابراز داشت: طلاب حوزه های علمیه به عنوان سرباز امام زمان عج باید مسلح به سلاح علم شوند؛ اگر می خواهیم این فراز از بیانیه حضرت آقا را عملی کنیم، باید تلاش علمی داشته و بنیه علمی خود را قوی نماییم.

وی خاطرنشان ساخت: ما باید خود را به نحوی آماده کنیم که پس از ظهور حضرت، آماده خدمت رسانی به ایشان بوده و حرفی بر روی حرف ایشان نیاوریم.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: در کنار بُعد علمی، باید ابعاد عملی را نیز تقویت نماییم؛ اگر شعار داده و مدعی هستیم، باید در بخش عملی قضیه نیز ورود کرده و کار کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامیان بیان داشت: اگر بناست بیانیه گام دوم انقلاب را پیاده نماییم، باید آن را عملیاتی کنیم؛ آیا معنای اینکه انقلاب ما زمینه ساز طلوع ولایت عظمای حضرت بقیه الله است، غیر از این سخن است؟ می توان خود را آماده نکرد و منتظر ظهور بود؟

وی اظهار داشت: آیا جامعه ما امروز آماده ظهور حضرت بقیه الله الاعظم است؟ آیا خود ما آماده ظهور ایشان هستیم؟ آیا این توانایی را در خود ایجاد کردیم که با فرمان آن حضرت به نقاط گوناگون کوچ کرده و فعالیت هایی داشته باشیم؟

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: توجه به این حقیقت که انقلاب زمینه ساز طلوع ولایت مهدوی است و اگر ما در این مسیر حرکت کنیم، قطعا عنایات الهی شامل حال ما خواهد شد، موتور محرکی می تواند برای ما باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامیان خاطرنشان ساخت: بزرگترین خدمتی که می توانیم به کشور، انقلاب و نظام انجام دهیم، این است که این زمینه را در ابعاد گوناگون ایجاد نماییم.

وی تصریح کرد: اگر این حرکت را آغاز کردیم، شک نداشته باشید که خدای متعال و حضرت بقیه الله عنایت و لطف خود را خواهند داشت.

 

همچنین حجت الاسلام سعیدی، نماینده طلاب و فضلای لردگان و بروجن نیز در این جلسه اظهار داشت: تا چند روز آینده به استقبال سال جدید خواهیم رفت و از خداوند متعال خواهان احسن حال در سال جدید خواهیم بود.

وی ابراز داشت: تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، هدف برگزاری این جلسه بوده و از محضر آیت الله اسلامیان استفاده خواهیم کرد تا از زوایای گوناگون این بیانیه شناخت بهتری پیدا نماییم.

نماینده طلاب لردگان و بروجن خاطرنشان ساخت: به محضر آیت الله اسلامیان، نماینده محترم مردم چهارمحال بختیاری و همچنین استاد اخلاق حوزه، حجت الاسلام والمسلمین همتیان خیرمقدم عرض می نماییم.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 75596

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75596/بیانیه-گام-دوم-انقلاب-شعار-نیست-باید-جامعه-عملیاتی-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir