کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مصلی قدس در راستای پیشبرد اهداف حوزه انقلابی فعالیت می‌کند

خبرگزاری تسنیم , 25 اسفند 1397 ساعت 1:00

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قم گفت: مصلی قدس در خدمت حوزه و پیشبرد حوزه انقلابی است و عنوان کانون انقلاب این ظرفیت را دارد که در آن نماز جمعه تراز انقلابی برگزار شود و شورای فرهنگ عمومی کشور می‌تواند در این زمینه از این مکان الگو برداری کند.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمدباقر ولدان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: نماز جمعه حج هفتگی و میعادگاه بیعت با امام زمان (عج) است، با کمک‌های مردمی و خیراندیشان نیکوکار قم، مصلی قدس توانسته بدون داشتن یک ریال ردیف بودجه شهری، استانی و ملی به طور کامل مردمی اداره شود.

وی افزود: مصلی قدس قم در کنار حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران در سپهر فکری، فرهنگی و اجتماعی شهر قم و یکی از اماکن مقدس است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قم تصریح کرد: پس از زلزله ناگوار بم، مقاوم سازی مصلی قدس قم در دستور کار قرار گرفت و بر خلاف برنامه زمان بندی شده که قرار بود یک سال به اتمام برسد ولی هشت سال طول کشید و با روحیه جهادی جوانان شهر مقدس قم 20 فروردین 95 مصلی پس از حدود 9 سال تعطیلی بازگشایی شد.

ولدان ادامه داد: در اسلام مسجد جمعه داریم و بر اساس این رهنمود، بخشی از شبستان اصلی مصلای قدس قم در سال 97 به مسجد جمعه نام گذاری شد و از امسال اعتکاف برای اولین بار در مسجد جمعه قم برگزار می‌شود.

وی افزود: مصلی قدس در خدمت حوزه و پیشبرد حوزه انقلابی است و عنوان کانون انقلاب این ظرفیت را دارد که در آن نماز جمعه تراز انقلابی برگزار شود و شورای فرهنگ عمومی کشور می‌تواند در این زمینه از این مکان الگو برداری کند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قم ادامه داد: سال 97 سالی پر خیر و برکت برای مصلی و نماز جمعه قم است، در عرصه اقامه نماز جمعه در مصلی از 20 فروردین 95 تا کنون قریب 160 نماز جمعه با شکوه برگزار شده است.

ولدان با اشاره به ارزش و اهمیت برگزاری نماز جمعه بیان کرد: نماز جمعه عبادتی وحدت آفرین و دشمن شکن است، ایجاد مهد آدینه، پزشک آدینه، مقر کتاب خوب و اجرای طرح رقابت در خدمت از جمله برنامه‌های متنوعی بود که در مصلی قدس قم به اجرا در آمد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های سیاسی مختلف و همایش‌های مختلف فرهنگی، میزبانی از 121 هزار زائر اربعین از 30 استان و 15 کشور جهان و همچنین حضور و سخنرانی جوانان دانشجو، از جمله اقدام‌های مهم صورت گرفته در مصلی قدس است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 75607

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75607/مصلی-قدس-راستای-پیشبرد-اهداف-حوزه-انقلابی-فعالیت-می-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir