کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ثمرات نمایشگاه عفاف و حجاب از نگاه معاون فرهنگی-تربیتی المصطفی

خبرگزاری حوزه نیوز , 25 اسفند 1397 ساعت 4:00

حجت‌الاسلام شاکری با تأکید بر این که حجاب و عفاف همان تأکید بر صیانت از اصالت انسانی و الهی است، گفت: حجاب برای حضور زن مسلمان در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و علمی هیچ محدودیتی ایجاد نمی‌کند.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام شاکری معاون فرهنگی- تربیتی المصطفی، در  حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه «ترنم دستان بارانی» گفت: تأکید و ارج نهادن بر جایگاه والای بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و علمی و نیز ارائه زندگی اسلامی و الگوی زن مسلمان و موفق، از برجسته‌ترین فلسفه‌های وجودی مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی است.

وی با تأکید بر این که اصل مسئله حجاب نیازمند اعطای بینش و شناخت درست از فلسفه آن است، اظهار داشت: خواهران باید با فلسفه، حقیقت و ماهیت و ثمرات حجاب آشنا باشند و به این نکته توجه نمایند که حجاب، محدودیت نیست.

معاون فرهنگی- تربیتی جامعةالمصطفی با تأکید بر این که حجاب برای حضور زن مسلمان در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی و علمی هیچ محدودیتی ایجاد نمی‌کند، خاطرنشان ساخت: حجاب و عفاف همواره بر صیانت از اصالت انسانی تأکید دارد.

وی با بیان این که برگزاری نمایشگاه در عینی‌سازی فلسفه و ثمرات حقایق بسیار مؤثر است، تصریح کرد: نمایشگاه این حقایق را در قالب امر تبلیغاتی مبتنی بر حقیقت، رسانه‌ای نموده، حقیقت و ماهیت حجاب را به زنان و بانوان فرهیخته جوامع نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاکری آشنایی بانوان و دختران با زنان عفیف و موفق در عرصه‌های مختلف، از ثمرات نمایشگاه عفاف و حجاب دانست و یادآور شد: لازم است در نمایشگاه‌های مرتبط با آیات و روایات مربوط به حجاب، بر جنبه‌های معرفتی فرهنگ حجاب تصریح بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان این که زنان محجبه در روند فعالیت‌های خود هیچ محدودیتی ندارد، اظهار داشت: حجاب، برطرف‌کننده محدودیت‌های شئون انسانی و حضور اصالت‌آفرین بانوان در عرصه‌های گوناگون اجتماعی است.

معاون فرهنگی- تربیتی جامعةالمصطفی ارائه مدل‌های مختلف حجاب و جذابیت‌آفرینی در این امر را بسیار مهم ارزیابی نمود و اذعان داشت: حجاب می‌تواند به انحای مختلف و براساس فرهنگ‌های گوناگون بین‌المللی، پوشش اسلامی را به منصه ظهور برساند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاکری تنوع‌بخشی به انواع رویکردهای حفظ حجاب را از جذابیت‌های این گونه نمایشگاه‌ها دانست و اذعان داشت: با برگزاری نمایشگاه‌های عفاف و حجاب، ضمن تبیین فلسفه و چرایی لزوم صیانت از این مهم، باید روز به روز نگرش معرفتی و ارزشمندی صیانت از حجاب و عفاف را در بانوان و دختران افزایش داد.

وی، در بخش پایانی این مصاحبه، ضمن تأکید بر جایگاه تأثیرگذار جامعةالمصطفی، به ویژه مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی، در نهادینه‌سازی فرهنگ عفاف و حجاب و ارائه سبک زندگی فاطمی(س)، خاطرنشان کرد: تأکید بر جایگاه والای بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی و علمی و ارج نهادن به آن، از برجسته‌ترین فلسفه‌های وجودی مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاکری با بیان این که بانوان با تأکید بر ارزش‌های الهی و انسانی می‌توانند پا به پای مردان، قله‌های معرفتی و عملی را فتح نمایند، تصریح کرد: فلسفه وجودی و نوع آموزش‌ها و تربیت‌های مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی - همگی- به دنبال تبیین حقیقت ارزشمندی زن در عرصه‌های اجتماعی و علمی و نیز ارائه الگوی زندگی اسلامی و زن مسلمان و تأثیرگذار است.

انتهای پیام / 137


کد مطلب: 75613

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75613/ثمرات-نمایشگاه-عفاف-حجاب-نگاه-معاون-فرهنگی-تربیتی-المصطفی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir