کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انجام عملیات نجات امدادگران هلال احمر / کوهنورد صاعقه‌دیده و تیم دوچرخه‌سواری نجات یافتند

پايگاه اطلاع رسانی قم نیوز , 24 اسفند 1397 ساعت 22:34

تیم‌های امدادی هلال احمر قم در دو عملیات جداگانه اقدام به نجات یک تیم دوچرخه سواری از کویر حوض سلطان و یک زن کوهنورد صاعقه دیده کردند.


به گزارش قم نیوز سعید یعقوبی با اشاره به انجام این دو عملیات امدادی در کویر و کوه اظهار کرد: یک تیم دوچرخه سواری شامل ۱۱ نفر از اعضای گروه دوچرخه سوار (سیمرغ) در دریاچه حوض سلطان که برای کویر نوردی به این کویر رفته بودند با توجه وضعیت جوی و بارش مسیر را گم کرده بودند که تیم های امدادی با اطلاع از شرایط به سرعت به منطقه اعزام شد.

 سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم افزود: بر اساس آخرین تماس های دریافتی از این تیم، مسیر ردیابی شد و دو تیم امدادی پایگاه امدادی مرکزی و معصومیه از جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام شدند و در نهایت دوچرخه سوران سرگردان که به دلیل شرایط ایجاد شده و وضعیت جوی، دچار ضعف جسمانی هم شده بودند را ضمن انجام عملیات امداد و نجات با توزیع بسته های غذایی، خرما و ۳ تخته پتو و ۱۵ عدد پتوی نجات دادند.

وی به عملیات نجات یک زن کوهنورد در ارتفاعات قله برف انبار اشاره کرد و گفت: این بانوی کوهنورد به همراه یک تیم کوهنوردی پس از صعود به قله برف انبار به دلیل وضعیت جوی و برخورد صاعقه دچار آسیب هایی همچون سوختگی و شکستگی می شود.

یعقوبی با بیان اینکه تا کنون 4 تیم  امداد کوهستان برای نجات این مصدوم به منطقه اعزام شده است، تصریح کرد:  این عملیات همچنان ادامه دارد و تیم تخصصی پنجم امداد کوهنوردی با توجه به آغاز تاریکی و برودت هوا با تجهیزات شب مانی عازم منطقه شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط مصدوم، تثبیت اولیه برای این آسیب دیده صورت گرفته و در صد مراحل انتقال وی به پایین کوه هستیم که با توجه به وضعیت جوی منطقه و ادامه بارش برف و کولاک تلاش می کنیم هر چه سریعتر مصدم را به منطقه امن منتقل کنیم.

اسامی حادثه دیدگان تیم دوچرخه سواری در کویر که توسط امدادگران هلال احمر نجات یافتند، آقایان؛ محمد جعفری، محمد امین کامل، محمد جواد کریمی، مجتبی حیدری، محمد رضا طاهو، محمد زند کریم خانی و خانمها؛ اکرم بهرامی، محبوبه خاکسار، نرگس ربانی، فاطمه چراغی ، زهرا چراغی بود.

انتهای پیام / 105


کد مطلب: 75615

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75615/انجام-عملیات-نجات-امدادگران-هلال-احمر-کوهنورد-صاعقه-دیده-تیم-دوچرخه-سواری-یافتند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir