شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 75618
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم مطرح کرد

کاهش صادرات با اعمال تعهد ارزی

قم نيوز : رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: در ماه‌های پایانی سال شاهد افت صادرات کشور بودیم و این مساله ناشی از تعهد ارزی صادرات است.
کاهش صادرات با اعمال تعهد ارزی 
کاهش صادرات با اعمال تعهد ارزی 
به گزارش قم نیوز ابوالفضل خاکی با اشاره به عملکرد ستاد تسهیل تولید استان قم اظهار کرد: این ستاد توانسته است که مشکلات بخش تولید در سطح استانی حل کند، اما مشکلات واحدهای تولیدی در بخش ملی باقی مانده است.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان قمی مشکلاتی را به لحاظ ثبت سفارش و نیز دریافت ارز نیما دارند و این مساله موجب افزایش هزینه‌های تولید در استان شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: اتاق بازرگانی ایران پیشنهاد ارز تک نرخی را داده است تا زمینه‌های رانت از بین برود.

خاکی افزود: در ماه‌های پایانی سال شاهد افت صادرات کشور بودیم و این مساله ناشی از تعهد ارزی صادرات است، ادامه این روند کاهش بیشتر صادرات را به دنبال دارد، در حالی که در ماه‌های ابتدایی سال و پیش از بحث تعهد ارزی، صادرات کشور روند افزایشی داشت.

وی خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی استان قم مشکلات مختلفی دارند که تامین ارز جزو این مشکلات است، همچنین افزایش قیمت مواد اولیه پتروشیمی برای این واحدها مشکلاتی ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdcg739u.ak9nq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما