کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با حضور محسن رضایی

اختتامیه همایش مبلغین جهان اسلام و گام دوم انقلاب برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس , 25 اسفند 1397 ساعت 12:00

مدیربنیاد فقه و معارف اهل بیت(ع) از برگزاری اختتامیه نخستین دوره «مهارت‌های کاربردی تبلیغ با رویکرد تربیتی مبلغان جهان اسلامی و گام دوم انقلاب» در قم خبر داد.


به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد فقه و معارف اهل بیت(ع) حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدباقر هاشمی شاهرودی، با اشاره به پیشینه تأسیس بنیاد فقه و معارف اهل‌بیت(ع) از سوی مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی اظهار کرد: حدود 7 سال قبل آیت الله شاهرودی دستور داد که درباره‌ خانواده و بحث‌های پیرامونی آن کار شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دشمنان نهاد اصیل خانواده را نشانه گرفته و در حال تخریب آن هستند و این امر در رسانه‌های و فیلم‌های ساخته شده به وضوح قابل مشاهده است، بر اساس سیره اهل‌بیت(ع) و قرآن و تجربه 40 ساله‌ای که برخی اساتید در این زمینه داشته‌اند، شروع به فعالیت جامع در این زمینه کرد‌ه‌ایم.

مدیربنیاد فقه و معارف اهل بیت(ع) افزود: به منظور تبیین نقش‌ تک تک اعضای خانواده، رابطه خانواده با دیگر خانواده‌ها، همسایه و جامعه، تحقیقات گوناگونی درباره نقش و جایگاه خانواده در اسلام انجام شده و دستاوردهای خوبی به دست آمده است، به همین منظور به برای تبیین نقش سازنده خانواده طلاب در جامعه ابتدا تحقیقات خود را از‌ روحانیت شروع‌ کردیم، چراکه طلاب ابتدا باید خود دارای خانواده خوبی باشند تا بتوانند این بحث را به جامعه تعمیم دهند.

هاشمی شاهرودی مطرح کرد: از این رو یکسری دوره‌های آموزشی را مخصوص طلاب ایرانی و غیر ایرانی آغاز کرده و آموزش‌هایی داده شد که در نتیجه آن تعدادی از طلاب زن و مرد در این زمینه مربی شده و در برخی استان‌ها در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در دوره اخیر به مدت 6 روز، دوره تبلیغی با رویکرد تربیتی برای طلاب غیر ایرانی با همکاری جامعه المصطفی برگزار شد، گفت: اختتامیه این دوره یکشنبه 26 اسفندماه سال جاری با عنوان «جایگاه مبلغان جهان اسلام در بیانیه گام دوم انقلاب» در مدرسه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

مدیر بنیاد فقه و معارف اهل بیت(ع) در ادامه به اهمیت و شکوه پیاده روی اربعین و تأثیر تبلیغ تربیتی در این مراسم اشاره و بیان کرد: با توجه به جمعیت 20 میلیونی در پیاده‌روی اربعین، فرصتی ویژه در اختیار مبلغان قرار داده شده است، بنابراین مبلغان باید بدانند که در حرکت اربعین چه جایگاهی دارند.

وی ادامه داد: به منظور اینکه من مبلغ و روحانی در مسیر اهل‌بیت(ع) حرکت کنم، ابتدا باید بدانم که چطور برخورد کنم، در بنیاد این مسیر را مشخص کرده‌ایم که هر کسی سلیقه خود را دارد و این امور را نقش بندی کرده‌ایم که نوع برخورد با هرکسی از هرجای دنیا متناسب با خود آن افراد باشد و این حرف برداشت از سیره اهل‌بیت(ع) است.

هاشمی شاهرودی افزود: از این رو با همکاری جامعه‌ المصطفی این دوره‌ها راه‌اندازی شد و حدود 800 طلبه خارجی از 40 کشور مختلف در آن شرکت کردند تا بتوانند با دیگران رابطه مناسبی برقرار کنند و همه حرکات تربیتی به سمت اربعین سوق داده شود و شعار ما در این مسیر علمی و تبلیغی «زوارالحسین انصار الحجه» است، یعنی کسی که زائر اهل‌بیت(ع) است، باری از دوش حضرت بقیه‌الله(ع) برمی‌دارد.

این همایش از ساعت 13 الی 15 روز یک‌شنبه 26 اسفندماه سال جاری در سالن قدس مدرسه امام خمینی(ره) برگزار می‌شود و حجج اسلام والمسلمین عباسی ریاست جامعه‌المصطفی، سیدمحمدباقر هاشمی شاهرودی مدیربنیاد فقه و معارف اهل بیت(ع) و محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت به سخنرانی خواهند پرداخت.

انتهای پیام/ 113


کد مطلب: 75624

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75624/اختتامیه-همایش-مبلغین-جهان-اسلام-گام-دوم-انقلاب-برگزار-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir