يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 75675
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل دامپزشکی قم:

طرح نوروزی نظارت بر فرآورده های دام و طیور در قم اجرایی شد

قم نيوز :  مدیرکل دامپزشکی قم گفت: طرح نوروزی نظارت بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دام و طیور که از روز 25 اسفندماه در این استان آغاز شده است، تا 16 فروردین ماه سال 98 ادامه دارد.
مدیرکل دامپزشکی قم: طرح نوروزی نظارت بر فرآورده های دام و طیور در قم اجرایی شد
مدیرکل دامپزشکی قم: طرح نوروزی نظارت بر فرآورده های دام و طیور در قم اجرایی شد
به گزارش قم نیوز مهدی رفیعی محمدی افزود: در این طرح بیش از 165 کارشناس بهداشتی و دامپزشک در قالب 30 اکیپ نظارتی و 66 تیم عملیاتی بر عرضه فرآورده های خام دامی در مراکزی از جمله رستوران ها، تالارها، مراکز تهیه غذا و واحدهای فروش گوشت و مرغ نظارت دارند.
وی اضافه کرد: اداره کل دامپزشکی علاوه بر این فعالیت ها، گشت های مشترکی نیز با اداره کل تعزیرات حکومتی، سازمان صمت و اصناف بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی اجرا می نماید.
به گفته رفیعی، در این مدت کشتارگاه های دام و طیور زیر نظر دامپزشکان می باشد تا گوشت سالم در سطح شهر عرضه شود و کمبودی در این زمینه به وجود نیاید.
وی بیان کرد: تیم قرنطینه دامپزشکی نیز به صورت شبانه روزی، آمد و شد خودروهای حمل دام و فرآورده های خام دامی را در سطح شهر کنترل می کند. 
رفیعی خاطرنشان کرد: مراکز دامپزشکی که به بهره برداران و دامداران، داروخانه ها، مراکز درمانی، مایه کوبی، فروش واکسن و آزمایشگاه های بخش خصوصی خدمات می دهد، شیف بندی شده تا در تامین دارو و واکسن با مشکلی مواجه نشوند.
مدیرکل دامپزشکی قم تاکید کرد: نظارت بیشتر و جدی تری روی رستوران، هتل ها و مراکز توزیع و عرضه گوشت قرمز و مرغ که در مسیر زائران و مسافران قرار گرفته، اعمال خواهد شد.
وی با تاکید بر تهیه فرآورده های خام دامی از مراکز مجاز، از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف و رعایت نکردن مسائل بهداشتی مراتب را به شماره های 1512 و 02536123456 اطلاع دهند.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcjimea.uqeiazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما