کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیات مدیره هلال احمر قم:

شورای فرهنگ عمومی درآیین چهارشنبه آخر سال نقش آفرین باشد

خبرگزاری ايرنا , 27 اسفند 1397 ساعت 11:30

عضو هیات مدیره هلال احمر قم گفت: شورای فرهنگ عمومی هر استان با ارائه ایده های متنوع و مطابق با فرهنگ اسلامی - ایرانی ، فضای چهارشنبه آخر سال را از ناهنجاریها و اقدامات خطرآفرین به سمت انجام رفتارهای انسان دوستانه هدایت کند.


به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی نیا بیان کرد: در این رابطه باید آداب غنی فرهنگ اسلامی ایرانی همچون شاد کردن مردم جایگزین رفتارهای پر خطر و خسارت بار شود.

وی ادامه داد: آیین چهارشنبه آخرسال باید به جشن خدمت رسانی و شاد کردن دیگران تبدیل و فرهنگ نوع دوستی مردم ایران در آن تداعی گردد.
وی گفت: مسئولان باید مدتها قبل از فرارسیدن چهارشنبه آخرسال با تشکیل جلسه های کارشناسی، آداب جایگزین رفتارهای خطرآفرین دراین روز را تبیین و آن را از طریق رسانه ها در سطح جامعه تبلیغ و ترویج کنند.

قاسمی نیا اظهار داشت: جایگزینی رفتارهای صحیح به جای انجام کارهای خطرناک، بهترین راهکار برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال است و رسانه ها در این زمینه نقش مهمی برعهده دارند.

وی بیان کرد: لازم است با استفاده از زبان هنر و ساخت مجموعه های جذاب در رسانه ملی، خطرات استفاده از مواد منفجره دست ساز و سایر مواد آتش زا برای قشر جوان تبیین شود.

وی ادامه داد: جوانان و نوجوانان ما باید بدانند استفاده از وسایل آتش زا و مواد منفجره می تواند موجب مصدومیت و یا حتی مرگ شود و روزهای منتهی به سال نو را که باید پر از شادی و نشاط باشد به فضایی غم انگیز برای خانواده ها تبدیل کند.

قاسمی نیا اظهار داشت: آموزش و پرورش نیز در این رابطه از جایگاه محوری برخوردار است و می تواند با آموزش رفتارهای صحیح به دانش آموزان، رسومی را در میان آنان ترویج کند که به نفع خودشان و جامعه پیرامونشان است.

وی ادامه داد: با حذف رفتارهای پرخطر، می توانیم کاری کنیم که مراسم چهارشنبه آخر سال، موجب شادی و آرامش خانواده ها باشد و در آن شاهد هیچ گونه حادثه دلخراشی نباشیم.

عضو هیات مدیره هلال احمر قم گفت: همچنین باید با کسانی که مواد منفجره و خطر آفرین را به بهانه برگزاری رسم چهارشنبه آخر سال میان نوجوانان و جوانان توزیع می کنند و موجب به وجود آمدن خسارت های مالی و جانی بسیاری می شوند، به شدت برخورد کرد.

انتهای پیام / 113


کد مطلب: 75715

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75715/شورای-فرهنگ-عمومی-درآیین-چهارشنبه-آخر-سال-نقش-آفرین-باشد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir