کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار قم: مجمع مشورتی توسعه استان قم تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس , 27 اسفند 1397 ساعت 16:01

استاندار قم گفت: تشکیل مجمع مشورتی توسعه استان قم با حضور صاحبان سرمایه، نخبگان، شخصیت‌های برجسته و قمی‌های مقیم خارج از استان دنبال می‌شود تا بتوانیم قم را به جایگاه اصلی آن برسانیم.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر امروز در نشست شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه قم دارای یک جایگاه بین‌المللی است، اظهار کرد: قم به‌عنوان خاستگاه انقلاب و اجتهاد نه فقط در ایران بلکه در سراسر جهان شناخته شده است و حوزه‌های علمیه، بارگاه حرم حضرت معصومه(س) و جامعه‌المصطفی‌العالمیه متشکل از طلاب خارجی به ارزش‌های این شهر افزوده است.

وی با بیان اینکه 22 میلیون زائر داخلی و بیش از سه میلیون زائر بین‌المللی هر ساله در قم حضور می‌یابند، اضافه کرد: قم به‌عنوان مقصد توریسم سلامت شناخته شده است به همین علت از کشورهای مختلف به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس پذیرای مسافران هستیم.

استاندار قم از حضور قابل توجه اتباع افغانی و پاکستانی در قم یاد کرد و گفت: بخش قابل توجهی از زائران اربعین از قم تردد می‌کنند که حضور این میزان جمعیت به ارزش‌های قم می‌افزاید.

وی به حضور مراجع تقلید به‌عنوان یکی از ابعاد اهمیت شهر مقدس قم اشاره کرد و تصریح کرد: در استان قم شاهد انسجام مطلوبی میان ائمه جمعه، نمایندگان مجلس، مدیران اجرایی و مسئولان قوه قضایی هستیم که این برای پیشبرد اهداف انقلاب و نظام ضرورتی قطعی است.

سرمست خاطرنشان کرد: در شرایطی فعلی بیش از هر زمانی خود را مکلف می‌دانیم که از ظرفیت‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی موجود نهایت استفاده را داشته باشیم.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت ایرانی‌های خارج از کشور تاکید و خاطرنشان کرد: تشکیل مجمع مشورتی توسعه استان قم با حضور صاحبان سرمایه، نخبگان، شخصیت‌های برجسته و قمی‌های مقیم خارج از استان دنبال می‌شود تا بتوانیم قم را به جایگاه اصلی آن برسانیم.

سرمست یادآور شد: همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و همچنین وزارت خارجه در نیمه دوم سال آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 75725

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75725/استاندار-قم-مجمع-مشورتی-توسعه-استان-تشکیل-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir