دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 75730
منبع : خبرگزاری فارس
در نشست خبری مطرح شد

سرقت خودرو توسط فرمانده نیروی انتظامی قم

قم نيوز : فرمانده نیروی انتظامی استان قم در نشست خبری ماجرای سرقت یک خودرو توسط خودش که روشن مقابل مغازه‌ای رها شده بود، را تشریح کرد و گفت: مردم خود نیز باید در حفاظت از اموالشان کوشا باشند.
سرقت خودرو توسط فرمانده نیروی انتظامی قم
سرقت خودرو توسط فرمانده نیروی انتظامی قم
به گزارش قم نیوز سردار عبدالرضا آقاخانی ظهر امروز در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان قم که در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان قم برگزار شد، از «نشاط بهاری، نظم و قانون‌مداری» به عنوان شعار نیروی انتظامی برای نوروز 98 یاد و اظهار کرد: در ایام نوروز با اجرای طرح ناظر به دنبال استفاده از دو هزار ناظر مردمی و معتمد و نظارت گسترده‌تر بر عملکرد رانندگان هستیم.

وی با اشاره به مراجعه بیش از 17 هزار نفر به مراکز مشاوره‌ای نیروی انتظامی اضافه کرد: هر چند از نظر اعتبارات محدودیت‌هایی داریم اما تلاش می‌کنیم تا آموزش و فرهنگ‌سازی را به‌عنوان اولویت دنبال کنیم که تاکنون در این راستا 47 دوره حضوری با حضور 153 هزار نفر برگزار شده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه امسال پلیس برای چهار شنبه آخر سال برنامه ویژه‌ای را دنبال می‌کند، عنوان کرد: دغدغه اصلی نیروی انتظامی حفظ جان و مال مردم است و امیدواریم مردم نیز به این دغدغه پلیس توجه و مشارکت لازم را با نیروهای انتظامی داشته باشند.

وی از اجرای طرح ممنوعیت فروش مواد محترقه با مشارکت پلیس اماکن قم یاد کرد و گفت: افراد سوجو، محرکان و لیدرهای چهارشنبه آخر سال دستگیر و تا پایان تعطیلات آزاد نخواهند شد.

آقاخانی با اشاره به اینکه نوروز 98 حضور دو برابری زائران در شهر مقدس قم را پیش‌بینی می‌کنیم، تصریح کرد: برای خدمت‌رسانی به این جمعیت گسترده، ایستگاه‌ها و واحدهای گشت پلیس را دو برابر کرده و قرارگاه نوروزی امام علی(ع) نیز از 25 اسفندماه جاری تا 11 فروردین‌ماه سال آینده کار خود را به صورت ویژه دنبال خواهد کرد.

وی از اجرای طرح‌های ترافیکی ویژه توسط پلیس راهور در هسته مرکزی شهر قم یاد کرد و ادامه داد: 93 درصد تصادفات استان قم ناشی از بی‌توجهی رانندگان است؛ جمعیت همیاران پلیس دانش‌آموز در نوروز 98 به 100 هزار نفر رسیده است که امیدواریم با مشارکت آن‌ها بتوانیم آمار حوادث رانندگی را کاهش دهیم.

فرمانده ناجا قم خدمت به مردم را مدال افتخاری برای پلیس دانست و مطرح کرد: نیروی انتظامی همه تلاش خود را بکار گرفته تا نوروز مطلوبی را برای مسافران و شهروندان قم رقم بزند.

وی به کاهش هشت درصدی آمار جرائم اخلاقی در قم اشاره کرد و افزود: قتل در سال جاری 25 درصد و  جرائم مهم نیز 11 درصد کاهش یافته است و باید بگوییم که در مورد وقایع مهم نسبت به سال گذشته وضعیت مطلوب‌تری داشته‌ایم؛ آمار کشف سیگار در سال جاری چهار هزار و 930 درصد و آمار کشف و توقیف ماهواره نیز 94 درصد افزایش داشته است.

ماجرای یک سرقت متفاوت

آقاخانی در خصوص ضرورت هوشیاری مردم برای مقابله با سرقت بیان کرد: چند روز پیش در قم مشاهده کردم که خودرویی مقابل مغازه‌ای روشن رها شده است؛ سوار خودرو شدم و حرکت کردم و صاحب آن بعد از این صحنه به دنبال خودرو دوید.

وی اضافه کرد: بعد از اینکه با خودرو دوری زدم به محل برگشتم؛ خودم را به صاحب خودرو معرفی کردم و تذکرات لازم را به عنوان فرمانده پلیس به او دادم.

فرمانده انتظامی استان قم تاکید کرد: مردم باید خود نیز در حفاظت از اموال خود مراقبت لازم را داشته باشند؛ سارقان همیشه خودروهایی را انتخاب می کنند که قفل فرمان و پدال نداشته باشد چون وقت کمتری از آنها می‌گیرد.

وی در خصوص نگهداری طلا و اشیا قیمتی نیز تصریح کرد: امن ترین برای نگهداری طلا و اشیا قیمتی صندوق های امانات است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbgzbz.rhbsfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما