سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 75753
منبع : خبرگزاری ايرنا

تدارک مایحتاج مردم قم برای استقبال از عید نوروز

قم نيوز :  در روزهای منتهی به آغاز سال نو، جمعی از مسئولان استان با تاکید بر تدارک مایحتاج مردم قم برای استقبال از عید نوروز، بیان کردند: کالاهای مورد نیاز مردم در این ایام به میزان قابل توجه ذخیره سازی و تامین شده است.
تدارک مایحتاج مردم قم برای استقبال از عید نوروز
تدارک مایحتاج مردم قم برای استقبال از عید نوروز
به گزارش قم نیوز هر ساله با نزدیک شدن به عید نوروز، خانواده های ایرانی تلاش می کنند از مدت ها قبل، مایحتاج مورد نیاز خود را برای استقبال از سال نو فراهم آورند و به همین دلیل بازارها با حضور بیشتر مشتریان مواجه می شود، هرچند که مشکلات اقتصادی به وجود آمده در سال جاری توان خرید خانواده ها را کاهش داده است.
مردم قم نیز همچون سایر هموطنان خود، در ماه آخر سال تلاش می کنند با فراهم کردن کالاهای اساسی مورد نیازشان برای استقبال از بهار طبیعت آماده شوند و به همین دلیل بازارهای استان در روزهای منتهی به سال جدید با حضور گسترده خریداران مواجه می شود.

مسئولان استان بر اساس تجربه سال های گذشته، با وجود محدودیت های اقتصادی به وجود آمده، امسال نیز تمام تلاش خود را برای تدارک مایحتاج مردم به کار گرفته اند تا همشهریان در این زمینه با مشکلی مواجه نشوند، هرچند قیمت بالای برخی از محصولات موجب کم شدن سبد خرید شمار زیادی از خانواده های قمی شده است.
در همین رابطه خبرنگار ایرنا، نظر شماری از مسئولان استان را در رابطه با تدارک مایحتاج مورد نیاز مردم در آستانه فرا رسیدن سال جدید جویا شد.


مشکلی در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم قم وجود ندارد 

استاندار قم پیرامون این موضوع گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته هیچ مشکلی در تامین اقلام مورد نیاز مردم این استان در ایام پیش رو نخواهیم داشت. 

بهرام سرمست با اشاره به فعالیت ستاد تنظیم بازار و تامین ارزاق استان قم و برگزاری جلسات این ستاد افزود: به جهت روانی کار، نیازمند مشارکت رسانه ها برای اطمینان بخشی به مردم درخصوص تامین اقلام مورد نیازشان هستیم.

وی همچنین با تاکید بر نظارت جدی بازرسان نهادهای نظارتی بر عرضه کالاها گفت: کالاهای اساسی، در پایان سال باید به قیمت مصوب به دست مردم برسد.
وی ادامه داد: مدیریت ارشد استان نیز بازرسی های سرزده ای در این روزها از فروشگاه های عرضه کالا و بازار قم خواهد داشت.


توزیع 270 تن گوشت قرمز و مرغ در قم 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در این رابطه گفت: 160تن گوشت قرمز و 110 تن مرغ ذخیره شده از 25 اسفندماه در حال وارد شدن به بازار استان است. 

مهرداد غضنفری با بیان اینکه 80 درصد مشکلات با پیگیری حل می شود، تاکید کرد: نظارت باید باعث شود تا از التهاب موجود در جامعه عبور نماییم، به آرامش برسیم و انتظاری که مردم برای قیمت ها دارند، برآورده گردد.


ذخیره سازی یکهزار تن میوه نوروزی

وی با اشاره به اینکه 700 تن پرتقال و 350 تن سیب نیز برای توزیع در تعطیلات عید تامین شده که 15 درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهد شد،گفت: به دلیل اینکه ممکن است نیاز به میوه افزایش یابد، دستگاه ها به فکر افزایش سهمیه قم باشند تا با مشکل مواجه نشویم.

غضنفری با اشاره به اینکه با توجه به حضور زائران در نوروز باید در تامین نیازمندیها متفاوت با ماه های گذشته عمل کنیم، خاطرنشان کرد: 29 نانوایی در بافت مرکزی شهر و اطراف حرم و ورودی ها آماده تامین نان مورد نیاز هستند.
وی با تاکید بر هم افزایی دستگاه های مسئول در تامین مایحتاج مردم، گفت: دستگاه های مسئول در این زمینه مقابل هم نیستند و باید با مشاوره و تعامل، امکانات ابزار و اختیارات را تجمیع کنیم و تصمیمی عاقلانه، کارشناسانه با جمیع ملاحظات اتخاد نماییم.

وی با بیان اینکه در توزیع گوشت به سمت جوامع هدف برویم، افزود: باید حرمت مردم رعایت شود و گوشت به دست مصرف کننده واقعی برسد و اجازه ندهیم آنان برای خرید گوشت در صف بایستند.
معاون استاندار قم با تاکید بر نظارت بر تولید و توزیع گوشت مرغ توسط جهاد کشاورزی، گفت: فروش مرغ به قیمتی بیشتر از 11 هزار و 500 تومان مصداق گرانفروشی تلقی می شود و برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت.


اخلالگران اقتصادی دربازار قم تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند 

معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب قم نیز گفت : اخلالگران اقتصادی در بازار این استان تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند و اجازه نخواهیم داد برخی از این وضعیت سوء استفاده کنند. 
علی اصغر سلطانی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارشی از تخلفات صورت گرفته در زمینه قیمت مرغ ارائه دهد تا پرونده متخلفان تشکیل شود و تحت تعقیب قرار گیرند.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی که بر جامعه و کشور حاکم است، بی انصافی است که برخی مدیران به جای تلاش و حمایت در راستای کاهش قیمت، سعی می کنند قیمت بالا را توجیه نمایند.
وی با بیان این که باید دنبال راهکاری باشیم تا گوشت قرمز و مرغ دارای حداقل قیمت باشد، اضافه کرد: اگر توزیع گوشت قرمز و مرغ با سرعت انجام شود، می توان سهم بیشتری جذب و بازار شب عید را تعدیل و متناسب با تقاضای مردم نمود.

سلطانی با تاکید بر تلاش شبانه روزی مدیران دستگاه ها برای کنترل قیمت ها، خاطرنشان کرد: بالا بودن قیمت مرغ در بازار قم نسبت به بازار سایر استان ها توجیه پذیر نیست و نشان دهنده وجود ایرادی درمجموعه های ذیربط است.
وی ادامه داد: اگر تولید گوشت مرغ در استان های دیگر بیشتر است، باید برای حفظ قیمت مصوب ، مسئولان مربوطه ازاین مناطق مرغ وارد کنند. 

وی با اشاره به این که قیمت گوشت مرغ مورد اعتراض مردم است، تصریح کرد: افزایش قیمت این ماده پروتئینی فشار زیادی به اقشار کم درآمد تحمیل می کند و همه ما مسئول وضعیت موجود هستیم.
معاون دادستان قم گفت: قم، شهری خاص است که مورد هجوم دشمن می باشد و باید تلاش کنیم قیمت در این شهر به صورت کاهشی و پایین تر از مناطق دیگر کشور باشد.


انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcgwu9u.ak9nn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما