کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام‌جمعه قم: برخورد قاطعی با مسئولان خاطی در ایام نوروز انجام شود

28 اسفند 1397 ساعت 11:00

امام جمعه قم گفت: برخورد قاطع با مأموران و مسئولانی که به درستی کار خود را انجام نداده‌اند از جمله اخلاق‌خوش و درست است که برای حفظ آبروی قم به این امر نیاز داریم.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در نشست ستاد تسهیلات زائرین نوروزی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، ضمن تقدیر از اهتمام دستگاه‌ها در ارائه خدمت مختلف به مسافران نوروزی اظهار داشت: امیدواریم امسال نیز در ایام نوروز بتوانیم رضایتمندی مسافران را رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه آثار رحمت الهی در این ایام به‌خوبی قابل مشاهده است، اضافه کرد: بارش‌ها و نزولات برای زمین تشنه بسیار مناسب است؛ امیدواریم همانطور که زمین‌ها از این بارش‌های الهی بهره‌منده هستند جان‌ها و روح‌های ما نیز از این بارش‌ها روحیه بگیرد.

تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم انبیای الهی، اولیای خداوند متعال، دانشمندان و دغدغه‌مندان عرصه فرهنگی، نگاه به معاد به‌عنوان نگاهی بسیار ارزشی و کارساز است؛ هر چند در دنیا برای جلوگیری از جرائم، خطرها و خیانت‌ها، کیفرها و وسایلی را فراهم کرده‌اند اما زمانی که شهوات و نگاه‌های مادیات طغیان می‌کند جرائم کارساز نخواهد بود و تنها چیزی که می‌تواند جلوی بشر را بگیرد یاد معاد است.

وی از یاد معاد به‌عنوان تنها موتور تنظیم‌کننده انسان نام برد و گفت: خداوند متعال از طریق زنده شدن طبیعت ما را به امری که اکنون در حس ما نیست یعنی معاد، فراخوانده است؛ خداوند متعال که می‌تواند زمین را بعد از موت احیا کند، انسان‌ها را نیز می‌تواند دوباره زنده کند؛ نوروز با محوریت بهار زندگی جدیدی برای طبیعت به دنبال دارد و انسان می‌تواند از این تحول به‌عنوان یک درس معنوی بزرگ بهره‌مند شود.

آیت‌الله سعیدی یادآور شد: خداوند متعال در ایام نوروز یک ضیافت بزرگ استانی را فراهم و در آن برکات و رحمت خود را نازل کرده که مسئولان را نیز به عنوان خدمت‌گزاران این ضیافت دعوت کرده و به امید خداوند متعال انتظار یک نوروز گسترده و مهمان‌نوازی ویژه مسئولان و خادمان را داریم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی و گرفتاری‌های فعلی در کشور، برخورد مطلوب و خوب مسئولان و نیروها با مردم به ویژه در شهر مقدس قم می‌تواند موجب آرامش آن‌ها شود.

امام‌جمعه قم با تاکید بر اینکه هر دستگاهی باید بر اساس مأموریت‌های خود به صحنه عمل وارد شود، تصریح کرد: دستگاه‌ها برنامه‌ها و کارهای خوبی را درنظر گرفته‌اند اما مهم این است که این طرح‌ها در حوزه عمل به چه میزان اجرایی شود.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های مختلف در بعد امنیتی باید حساسیت بیشتری داشته باشند و این حساسیت نیز باید انعکاس تا تهدیدها کاهش یابد.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه موضوع نظم و انظباط در کارها و برنامه‌ها بسیار مهم است، عنوان کرد: اقدامات انجام شده در سال گذشته امسال باید به صورت گسترده‌تر دنبال شود هر چند امسال در نزدیکی به نیمه شعبان هم هستیم.


نماینده ولی‌فقیه در استان قم خاطرنشان کرد: ما با همان شیوه که با زائران و مسافران روبرو می‌شویم باید بدانیم که لازمه اخلاق اسلامی این است که با افرادی که مسئولیت دارند به شیوه دیگری برخورد شود؛ برخورد قاطع با مأموران و مسئولانی که به درستی کار خود را انجام نداده‌اند از جمله اخلاق خوش و درست است که برای حفظ آبروی قم به این امر نیاز داریم.

وی با تاکید بر اینکه تشویق خدمت‌گزاران نوروزی باید مورد توجه قرار گیرد، مطرح کرد: این امر با موضوع هزینه‌های اضافی و نزدیک‌نوازی متفاوت است؛ گاهی برخی از تشویق‌ها ارزش مالی ندارد اما همین که فرد متوجه شود که خدمات او دیده می‌شود مهم است.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه مسئولان باید آبروی قم را در نوروز 98 حفظ کنند، عنوان کرد: افرادی که در شهر قم حضور می‌یابند مبلغ خوبی‌ها و بدی‌های این شهر خواهند بود.

خاطرنشان می‌شود، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در پایان این نشست به کمپین «نه به تصادفات» پیوست.

یونس عالی‌پور نیز در این جلسه با اشاره به تشکیل 11 کمیته اجرایی در ستاد تسهیلات زائرین اظهار داشت: بررسی نقاط ضعف و قوت سنوات قبل را با برطرف کردن میدانی مشکلات در دستور کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم به افزایش رضایتمندی زائران برسیم.

وی با بیان اینکه طرح نظرسنجی خدمات نوروزی با مشارکت دانشجویان و اساتید دانشگاه قم دنبال می‌شود، اضافه کرد: در هفته‌های اخیر جلسات مرتبط با کمیته‌های ستاد تسهیلات به صورت مستمر با حضور مدیران و مسئولان ارشد دستگاه‌ها برگزار شده است.‌

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم خاطرنشان کرد: نوروز 98 با مراسم عبادی اعتکاف متقاران شده و به ایام نیمه شعبان نیز نزدیک است به همین علت کار برای نوروزبانان بی‌نوروز استان قم سخت‌تر شده است.

وی با تاکید بر اینکه حرم مطهر بانوی کرامت نقطه اصلی حضور زائران استان قم است، مطرح کرد: دستگاه‌ها باید خدمات نوروزی خود را در اطراف حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران متمرکز کنند تا بتوانند بهترین خدمت را به مسافران نوروزی رقم بزنند.

عالی‌پور با اشاره به اینکه متوسط حضور زائران در قم نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، عنوان کرد: امیدواریم با مشارکت بیشتر دستگاه‌ها بتوانیم امسال نیز افزایش ساعت حضور زائران را رقم بزنیم.

انتهای پیام/  113


کد مطلب: 75754

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/75754/امام-جمعه-قم-برخورد-قاطعی-مسئولان-خاطی-ایام-نوروز-انجام-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir